tisdag 2 november 2010

TRE månader

Tjohej!

Igår blev lille prinsen hela TRE månader! Jag vet att jag sagt det innan, men shit vad tiden går fort! Dagen "firades" med ett BVC-besök och hans första vaccination. Jag var som sagt skitnervös, hatar ju själv sprutor och var rädd för hur lilleman skulle reagera. Svärmor, Elliots farmor, skjutsade in oss (vår bil var på lagning) och följde med som stöd! Ha ha, töntigt kanske men verkligen guld värt! Efter vägning och mätning var det då dags. Farmor fick hålla lilla benet och jag försökte distrahera älsklingen så gott jag kunde. Jag ville absolut INTE titta när hon stack in sprutan i hans lilla, goa lår. =( Han reagerade bara på sista sprutan, då började han gråta lite, men tystnade så fort han kom upp i min famn. Sen var han go och glad igen.

På eftermiddagen sen sov han i nästan tre timmar och var senare lite gnällig och varm så han fick en alvedonsupp i rumpan vid sju-tiden på kvällen. Somnade då igen och vaknade vid nio-tiden och var så go och glad så det var inte sant! Syntes inte något på honom att han skulle ha ont eller så, sååå skönt för mitt mammahjärta! =) Busade järnet med mormor som var här och vr på superhumör! Han somnade gott sedan vid tio-tiden på kvällen och sov hela natten till klockan 6 då det var dags för mat. Sov sedan vidare till nio då vi gick upp. Så med andra ord fick han inte några direkta biverkningar av sprutorna, så himla skönt! Och jag som var så orolig, men nu är det gjort i alla fall. Nu är inte nästa förren om två månader och då får banne mig Pelle gå med honom! ;)


Mammas goskit!





Elliot tre månader:

- Alltid go och glad. Skriker endast när han är hungrig eller supertrött.
- Skrattar högt och ofta, älskar när man busar med honom och killar honom under hakan. Då kiknar han av skratt! ;)
- Har börjat greppa saker. Tar efter leksakerna i babygymet och fattar tag om dem.
- ALLT ska in i munnen, favoriten är händerna!
- Har upptäckt sina händer och har börjat titta på dem och "följa" dem.
- Är väldigt livlig och sprattlar med ben och armar, speciellt när han ligger på skötbordet eller när han ligger naken. Det ÄLSKAR han och tjuter högt av glädje!
- Ammar fullt och får en flaska ersättning varje kväll vid 7-8 tiden. Har dock börjat bli lite tjabbig vid bröstet om kvällarna, tror han tycker det rinner för sakta mot nappflaskan och att min mjölk inte är så fet på kvällen.
- Sover än så länge hela nätter. Somnar oftast vid halv tio och sover till ca. sex på morgonen. Ammas då och somnar om till ca. nio.
- Sover på eftermiddagarna, runt två timmar.
- Rullar ofta över på sidan när han ligger ner, vänder sig dock inte helt.
- Älskar att sova på sidan.
- "Snackar" en massa, helst med leksakerna i babygymet. Gör en massa roliga ljud och testar ofta sin röst med höga tjut!
- ÄLSKAR fortfarande att bada.
- Är stark i sin nacke och håller upp huvudet nu.
- Älskar att sitta upp i våra knä och vara "med".
- Väger 6270 gram och är 63 cm lång!











Svårt att få till bra bilder när han flaxar och vevar runt med armar och ben hela tiden! Vår fina, fina kille! =)


Privata bilder

3 kommentarer:

Ivana sa...

Åh gud vilken sötnos!

nea i det gula huset sa...

Hej där! :)
Jag får ju börja med att säga GRATTIS till den lille killen!
Det är längesen jag var här inne...och nu har jag massor att läsa! :)

Ni har verkligen fått sååå otroligt fint. Skitsnyggt rentutav! :)
Har en fråga!
Hur behandlade ni ert golv som ni la i ert tv-rum? Är det ett furugolv och oljade ni med vitpigmenterad olja?
Vi ska lägga ett i sovrummet nu och jag behöver alla tips jag kan få! :)

Ha det gott!
Kram Nea

Ewa sa...

Hej =)

Fin blogg och vilken fin familj du har jättesöt baby =)

Gillar dina inredningsideer är själv inne på mycket vitt står med ena foten mitt i en flytt och när jag väl kommit på plats så ska det inredas =))

Ha en fin lördagskväll !!
Ewa