fredag 11 februari 2011

Så trist!




Hej på er!

Ja just när man trodde att våren var i antågande så börjar det toksnöa hem hemma, så jäklans trist! Kanske inte så överraskande dock, det är ju bara februari. Tidigare när jag skulle ut på vår dagliga prommis började det regna lätt. Jag drog på regnskyddet på vagnen och trotsade de där nedrans regndropparna. När vi hunnit en bit tilltog regnet och övergick sedan i full hagelstorm!! Kan säga att jag nog aldrig gått i sån fart med vagnen tidigare, såg ingenting ut genom glasögonen och var totalt dyngsur när vi kom hem! Elliot påverkades inte av vädret utan sov så klart lugnt i vagnen med regnskyddet som skydd. Promenaden fick i alla fall ett abrupt slut men motion det fick jag vill jag lova! :/

Väl hemma kom min mamma med två nya jamisar till lilleman, med DRAGKEDJOR! :) Tack världens bästa mamma! Jag gillar bäst de pyjamasar med dragkedjor då de är så mycket smidigare att handskas med när man tex. ska byta blöja på natten. De där knapparna kan annars hamna lite kors och tvärs i mörkrets fumlande, så tummen upp för jamisar med dragkedja! :)

Denna fredag blir det sedvanligt fredagsmys med goda vänner, längtar! Hoppas bara att min huvudvärk vill ge med sig. Har faktiskt sovit lite dåligt i natt därav värken tror jag. Elliot har legat och vridit och vänt en del på sig så jag har haft svårt att koppla av. Tror han drömmer en del och sen har han en väldans massa gaser i sin lilla mage. Tror det beror på hans ändrade kost med mat och välling. Nu har vi iaf införskaffat katrinplommonpuré så vi får se om det blir bättre!













Hoppas ni alla får en bra fredag och helg, trots att våren just nu känns låååångt borta!

5 kommentarer:

SOFIE sa...

Ja här har det snöat massor! När jag och Ella skulle ut på promenad hade vi en plogvall som var ca 4-5 dm hög!!! Herregud! Räcker det inte redan! =) Måste vara så mysigt att ligga skyddad i vagnen för våra små hjärtan!! =) Trevlig helg på er!

Vitt för själen sa...

Ja snacka om snöstorm!!!
HUA!
Liten prins det där :)
Må så gott, kram Sophia

Anonym sa...

Trist! Här i gbg har det också snöat & blåst storm nästan. -10 visar termometern nu, fy!

shoppingtokig mamma sa...

JA nu är man trött på snön..

En liten del av mig sa...

gillar också dom med dragkedjor bäst, bara det att det finns så många söta som har alla dessa knappar haha;) vilka problem man kan ha ibland;)s