söndag 13 november 2011

Mat i mängder

Den här dagen har mest bestått av att äta, äta, äta och så äta lite till. Kan ju nästan tro att det är jul! ;) Men nej, precis som säkert många andra i vårt avlånga land så har vi firat fars-dag och det har traditionsenligt gått av stapeln hemma hos mina morföräldrar i Hörvik som varje år brukar ha kalkonmiddag på fars-dag. Inget undantag i år alltså, och det var en mycket mätt och glad familj som begav sig därifrån vid fem-snåret direkt hem till svärisarna där vi mötte upp farmorn som varit i Stockholm och hälsat på Pelles bror med familj. Ett kärt återseende för Elliot och farmor som inte setts sen i onsdags! Och det tillhör inte vanligheterna kan jag säga att de inte träffas på så "många" dagar! :) Väl där blev vi bjudna på hamburgare med tillbehör och inte tackade vi väl nej till det inte! Så nu är jag så mätt så mätt men ändå sjukt sugen på godis! Har vi så klart inget så jag får väl nöja mig med de godsaker jag ätit under dagen!

Imorgon är det dags för ny inskolningsdag med lilleman. Har bara imorgon och på tisdag med sen ska han vara där all day long eftersom jag börjar jobba på onsdag. Ska bli spännande men han var där till halv tre i onsdags så det var nästan som en heldag för honom så jag tror det kommer fungera bra. Det enda är ju lämningarna som är jobbiga. Han är jätteledsen och blir helt hysterisk när jag ska gå. Det är inte bara hos dagmamman det är så. Det räcker med att jag försvinner utom synhåll här hemma så blir han helt till sig och börjar ropa efter mig och han blir alltid superledsen när jag går ut utan honom, det hjälper inte att Pelle är med honom utan han skriker bara efter mig. Jättejobbigt är det och man kan ju hoppas på att det är någon separationsfas i och med att jag lämnar honom hos dagmamman och att det går över. Vill ju bara få honom att förstå att jag alltid kommer tillbaka, att jag aldrig lämnar honom, men det är inte så lätt för en liten 1-åring att förstå så klart ...


Elliot tyckte att Pappas innetofflor från Ikea nu sett sina bästa dagar så han fixade ett par nya! ;-)

Inga kommentarer: