söndag 10 mars 2013

Två månader

Imorgon är det den 11 mars och alltså endast två månader till vår stora dag! Och då passar jag på att slänga in ett inlägg här, ett tag sen sist he he. Har dock haft problem med att logga in här, har inte kunnat blogga från mobilen, fråga mig inte varför, och datorn här hemma är oftast ockuperad av sambon som kollar fotbollsmatcher eller Elliot som kollar Barnkanalen så jag har liksom inte tänkt på det här med bloggen! Men nu ska det bli bättring och det verkar även som om appen på telen fungerar nu så det blir lite lättare och smidigare att blogga!

Två månader kvar alltså och om jag hade panik och stressyndrom innan är det inget mot vad jag har nu. Att jobba heltid och planera ett bröllop samtidigt som man har en liten huligan hemma är inte lätt! ;) Tur att man har folk runtomkring som hjälper till, guld värt! Pelles moster kommer att hjälpa till med allt vad dekoration heter i festlokalen, inköp av blommor mm. Känns bra då jag litar fullt ut på henne. Det vi har kvar att göra är att skriva klart bordsplaceringen samt gästpresentationerna. Ett ganska stort arbete som man behöver ha mycket tid för, något vi inte haft mycket av senaste tiden. Men det kommer. Mycket som ska fixas men även en hel del som är klart. De saker som är klara är mer eller mindre dessa:

Mat (förrätt, huvudrätt och tårta)
Sprit (inköp inom kort)
En hel del dekoration till festlokalen inköpt
Bordsplaceringskort (nästan klara)
Fotografer bokade
Dj plus spellistan (så gott som klar)
Hår/make brud
Transport
Ringar
Vigselprogram
Festprogram ( snart iaf)
Brudbukett + tärnbuketter bestämda
Kläder +smycken brud (nästan klart)
Kläder brudgum (nästan klart)


Denna vecka ska vi gå igenom programmet med våra toastmasters och jag ska kontakta Andreas som förhoppningsvis ska filma vigseln. Tärnklänningarna väntar vi med spänning på, hoppas de anländer inom kort! Har varit en hel del strul med dessa då de är beställda via utlandet. Inte alltid det flyter på men jag hoppas innerligt att resultatet för mina fina flickor blir bra! Kläder till Elliot ska inhandlas inom kort också.


Puh, det är säkert mer men jag är så trött och förvirrad nu att jag inte kommer på mer! En sak är säker att nu trappas tempot upp i planeringen och det snurrar bröllop i mitt huvud 24/7!






1 kommentar:

oumberligating sa...

Klickar på blogger knapp "nästa blogg" och hamnar här...fin och trevlig blogg. Hm....bröllop, grattis och lycka till, jag och Lilla Frun firar i år 25 som gifta, tiden går fort när man har har roligt!
Glöm bara inte bort att "älska varandra" i all bröllopsstress, mins själv hur det var!
Dessutom är det bara kul om något strular lite, det blir ett roligt minne om sisådär 15 år! (ler)
Mvh ifrån Oumberlige Peter!