måndag 9 november 2009

Status kök!







Så här glad och pigg är jag inte idag! Kolla in röran därbak, hatar när det ser ut på det viset!


Puh, köksrenoveringen tar verkligen på mitt tålamod, vår kraft och ork! Att jobba heltid och samtidigt renovera köket är verkligen supertufft, därför går det inte i rapidfart direkt! Men det får ta den tid det tar eftersom vi får göra allting själva, man får räkna med att vi inte hinner med allt. Är så irriterad med för att allr är en enda röra här hemma, vet ju att det kommer att bli bättre, men just nu känns allt så rörigt! Fick några vassa frågor innan av mina föräldrar om vi inte skulle ta bort allt skräp som ligger här utanför nu i samband med renoveringen. Jo, så klart, svarade jag. Men hur tusan ska vi två hinna med allt själva???? Vet inte hur vi ska hinna det just nu, det får vi väl ta efteråt istället. Ah, ibland blir jag så trött, om de stör sig på det kan de väl hjälpa oss att köra bort det då!


Det går
iaf framåt, alla bänkstommar är uppe och en bit av golvet är lagt. Ville inte lägga mer innan alla stommar var uppe, men nu så blir det golvläggning för hela slanten. Har inte kunnat börja tapetsera ännu eftersom vi väntar på att elektrikern ska komma och fixa uttagen till alla kontakter först. Han kommer förhoppningsvis imorgon! Längtar även så tills vi kan riva väggen mellan vardagsrum och kök, ska också göras när elektrikern varit här och kopplat bort elen som går i den. Angående kakelval har det verkligen varit supersvårt, därför har vi bestämt oss för att ha en glasskiva i härdat glas istället med någon cool färg bakom. Tror det kommer bli supernajs! Tapeten som vi har valt är lite skimrande grå/vitmed gråa blommor, så jag tror det kommer bli häftigt med en annan färg, typ aberguine bakom glasskiva som bryter av mot tapeten. Kan man ju även byta om man sen tröttnar på den!


Alla vitvaror är be
ställda och vi är riktigt nöjda. Inbyggnadsugn från Bosch, häll från Whirlpool, inbyggnadsmicro från LG, kyl och frys från Husqvarna. Olika märken, men vi fick riktigt bra priser och man måste inte ha samma märke på allt heller. Ugnen och mikron kommer inte synas tillsammans så det spelar ju inte så stor roll! Det enda vi inte köpt ännu är diskho samt kran. Det ska vi försöka titta på innan veckan är slut om det hinns med! Det enda jag vet är att jag vill ha en rund ho, och jag VET att det kanske inte är superpraktiskt, men jag vill ha det ändå! =) Kran är lite svårare dock. Vi ska åka till Rinkaby rör och kolla, de brukar ha bra priser!



Lite bilder i kaoset bjuder jag på. Här ser man även golvet! Sista bilden förstår ni nog när den är tagen ... =)





















Privata bilder






8 kommentarer:

Emma W sa...

Hej vännen!
Jag tror det kommer bli jättebra när det blir färdigt. Hoppas allt är bra med dej och att vi ses på fredag. kramar Emma W

Grodmamman sa...

Det kommer säkert att bli kanon fint när ni väl blir klara, men jag förstår dig fullständigt. Här gör vi "bara" om dotterns rum och jag börjar bli tokig på röran. Då har vi hållt på i drygt 2 veckor och är snart klara!:)
Ska ju renovera köket till våren och jag bävar faktiskt lite inför det.
Kram

×Snoffsan× sa...

härligt :) då är vi 2 som är suer stressade och känner att tiden inte räcker till...suck :(

Anonym sa...

Se där ja! Nu börjar det likna ett kök igen! Kommer förbi i morgon eller på torsdag och tittar till er så att ni har det bra! Kram <3 / Lisa

Tess sa...

Måste erkänna att man bli minst sagt lite sugen på hus när man ser hur ni har det! Supermysigt!

Kram Tess

M . sa...

Puuh, vilket inlägg ! Förstår verkligen att du är lite trött på allt nu.. Beundrar dig/er som orkar. Tänk, att i slutändan..när allt är klart. Då är det värt all tid man lagt ner. Så många år ni kan njuta där sen :) Försök se det roliga i renoveringen. Ha det så bra, kram.

Stina sa...

Vilken skillnad! Kommer nog bli RIKTIGT snyggt när det är färdigt!

Nyfiken man blir på resultatet :-)

Kram

Blogg by Maliin Stoor sa...

Kommer bli kalas

Vilka fina material ni väljer!
Bra jobbat!

Håll ut, snart är belöningen här - det är klart och NI har gjort det!!

Må gott

Maliin