måndag 16 juni 2014

Nytt sug

Ja det var sannerligen ett tag sedan man skrev här. Livet kom emellan och har förändrats sedan sist, och allt har fått en ny innebörd. Familjen har utökats och vår andra, alldeles perfekta lilla son, såg dagens ljus kl 20.24 den 22 maj på förlossningen i Karlskrona. Där, i förlossningsrum 3, har jag två gånger i mitt liv varit med om det största och mest fantastiska en människa någonsin kan vara med om. I samma sal som jag låg o kämpade i för fyra år sedan såg vår lillebror dagens ljus denna soliga och varma torsdagskväll.Förlossningen var snabb o intensiv men gick bra då en perfekt liten kille landade på mitt bröst efter ca 3,5 timme. Fantastiskt att åter få vara med om detta, magiskt! Men samtidigt svor jag och lovade mig själv dyrt och heligt, att detta var sista gången. ;)

Så, nu när livet är totalt förändrat IGEN, har jag plötsligt fått ett nytt sug på att skriva, att dela med mig av vår vardag igen. Kanske har det att göra med att de senaste veckorna har jag frekvent kollat mitt arkiv från när Elliot var lika liten för att jämföra och försöka minnas hur det var då kontra hur det är idag. Jag vill göra samma sak med lillebror och därför har skrivlusten vuxit fram och vi hoppas den är här för att stanna. :) Så nu lägger vi till en ny kategori här i bloggen som förhoppningsvis blir en nystart; Elton.  <3

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Stort grattis till Elton!:)
Kul att se ett inlägg från dig igen!
Kram

Zalina sa...

Hej och grattis vad roligt att du är tillbaka! Han ser ljuvligt ut lilla Elton. Det stod faktiskt mellan namnen Colin och Elton för vår del på slutet ! :)

Kram på er