torsdag 15 oktober 2009

Sneak-peak badrum

Hej!


Tänkte visa lite bilder från vår budgetrenovering av badrummet. Den tog fart nu för över en månad sedan och är först nu på väg att slutföras. Har varit en del projekt emellan, men nu så hoppas jag den blir klar i helgen! Vi är väääldigt nöjda! Blev verkligen superbra att måla kaklet, är faktiskt många som kommer hit och som frågar om vi bytt kakel. Alltid lika kul varje gång och säga att vi faktiskt bara målat det! Jag grundmålade det först och strök sedan två gånger med någon slags speciell färg som jag blev rekomenderad att använda i färgaffären. Färgen var blank så det ser precis ut som på vanliga kakelplattor. Skåpen har fått nya handtag och bänkskivorna har blivit svarta, högblank färg. Tak och fönster som var i furu har så klart blivit vita! Nu fattas som sagt bara golvet, som är ett svart/grått laminatgolv och som ser ut lite som fusk-klinkers. Billigt och snyggt! =)


Så här se golvet ut! Glöm inte att kika på hur det såg ut förut!






12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snyggt det ser ut och bra mycket billigare att måla kaklet än att kakla om!
Hur går det med köket?
Ha en bra helg!
Kram

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Så fint det blir!!! Supersnyggt! Vi ska också måla kaklet i vårt badrum. Vi har varit lite rädda för att det inte ska bli bra, men det behöver jag ju ej vara bekymrad för längre. Jämt o snyggt!

Snyggt golv, men godkänner försäkringsbolaget det? För isåfall e det ju en smidig lösning. i vårt badrum ligger nämligen en ful brun plastmatta...

Trevlig helg

MVH MADDE

Erika sa...

Wow vilken förändring! Tänk va lite vitfärg kan göra skillnad. Jätte snyggt!!

Anonym sa...

Tack för bilderna! Det blev verkligen snyggt!
/Linda

M . sa...

WOW ! Kanonbra ! Tål att tänkas på om man hittar ett hus med icke så snyggt kakel.. ;)
Ha en bra helg, kram.

Evelina sa...

Vad fint ni får det hemma! vi har köpt släta, applåd luckor med liggande överskåpar. Jag tycker det blev superfint, så jag tror du inte behöver ångra dig ;-)

Malin sa...

Wow vilken skillnad! Jisses! FIIINT!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vilket fint hus ni har..
Jätte fint inrett!

Ha en bra dag// Kram Maria

Therese sa...

Tittar in! Så fint ni får det!! Kanon!!

Kram

Mia sa...

Underbart fint tjejen! Kommer kanske o knackar på när jag är hos Hanna o Henke nästa gång! Kram

Unknown sa...

Hej!
Jag ska nu berömma din blogg den är så härlig och så vackra bilder.
Och ert hem är vackert och helt underbart.
Jag kommer att följa din blogg nu.
Ser fram i mot köksbilderna.

Jessica sa...

Vilken skillnad!!! Superfint :)

Ha en trevlig kväll i höstrusket!