söndag 16 augusti 2009

Ett minne bl(å)tt!

Hej! Tusen, tusen tack för era underbara ord på mitt förra inlägg! Var inte alls meningen att söka sympati, kände mer för att skriva av mig för stunden! Idag känns det mycket bättre, man har sina dagar ibland när allt känns piss rent ut sagt, men jag har lärt mig att man ska blicka framåt och aldrig ge upp hoppet, så jag tror och hoppas att allt kommer att ordna sig tillslut! Har dock bestämt mig för att börja skriva av mig i bloggform, då jag tror att det är nyttigt för mig, Finns många i samma situation! Dock blir det en anonym blogg istället, jag vet att det är många här hemifrån som läser och som inte har ett dugg att göra med vårt privat liv. Eventuellt blir den lösenordsskyddad, och ni som följt oss via den här bloggen får självklart hänga med i så fall! Sjävklart kommer jag har kvar denna också! =)

Nu till något roligare! Badrummet håller på att förvandlas, blått blir vitt! Ha ha, ja vad annars liksom! Hon i färgaffären blev inte ett dugg förvånad över mitt färgval, nejdå inte alls! Dock blir det en annan färg på skåpen, vilken får ni se framöver. Jag har grundmålat väggar, tak och börjat på skåpen och bänkarna. Imorgon kommer taket bli vitt och förhoppningsvis kaklet också om vi hinner! Golvet ska med ändras, har inte riktigt bestämt hur ännu, just nu är det en blå våtrumsmatta där, inte sååå jättefin vill jag lova!

Idag har vi varit hos några vänner som vi träffat här i Hällevik. Helt underbara människor som jag är så glad att vi träffat! Vi grillade hamburgare innan Mjällby AIF spelade. Fick se deras fina hus som de renoverat, superfint var det! De hade ett ikea-kök som var i stil med det jag vill ha. Deras luckor var dock högblanka vita, och vi hade bestämt att inte ha det för vi tyckte de såg plastiga ut uppe på Ikea. Lisa sa dock att de vanliga vita luckorna kan gulna med tiden, eftersom de utsätts för solljus. Så nu har vi tänkt om lite, kanske ska man satsa på ett högblankt???? Någon som har erfarenhet av detta??? Ahh, man kan aldrig bestämma sig, varför ska det vara så svårt! =)



Fin vitrindörr från Ikea, en sån skulle jag kunna tänka mig!





Badrum under förändring ...






















5 kommentarer:

Emma A sa...

Hej Pernilla
Huset blir ju bara finare och finare...
Måste kännas härligt att se förändringarna, men jag håller med om att det är svårt med alla val och beslut som ska tas. I många fall är det bästa nog att lyssna till magkänslan
Ha det gott!
Kram Emma A

Anonym sa...

Oj, tänk vilken skillnad "lite färg" kan göra?! Själv har jag kvistlackat och målat furulister och tak vita hemma, hela rummen förändras av en sådan sak.
Mvh Linda B

Grodmamman sa...

Vilken skillnad det blir! Trodde inte att det gick att måla på kakel så innan jag började läsa bloggar!:) Har sett flera som målat om kakel i kök.
Vi har också funderat på IKEA:s högblanka kök, men har nu ändrat oss till det mer mattlackade. Nu kanske vi borde ta det högblanka i alla fall?!? Jag är dock rädd för att varenda fingeravtryck ska synas och då kommer jag att bli tokig!:)
Skönt att det känns bättre idag.
Kram

Anonym sa...

Tack själv för senast!!!
Vi ser inga fingeravtryck på våra högblanka luckor.
Torkar bara av dom ungefär 1 gång/månad med "tunna blå disktrasor som det redan är något rengöringsmedel på som luktar citron" då är de som nya igen!
Kram/ Lisa

Rebecka sa...

Hej Pernilla.

Jag jobbar på inom IKEA men inte just på köksavd men har jobbat där för några år sedan. Kan säga det att alla vita luckor gulnar lite med åren, men då snackar vi 30-30-40 år och det är egentligeningen större förändring. kan rekommendera en lantlig gräddvit lucka som heter ädel som är väldigt bra kvalitét, eller en lite billigare men nog så bra vit slät lucka som heter Applåd eller om du hellre vill ha en högblank så är luckan abstrakt vit av bästa kvalite´t.

Själv har jag ädel luckan hemma (som så många andra fd och nuvarande kökssäljare på ikea)och den är så fin, klassisk och funkar väldigt bra till de vitrindörrar som du visade.

Hoppas jag kunde göra dig lite klokare. Det bästa är att lita på sin magkänsla och det man själv gillar!

Kramar

Rebecka