måndag 10 augusti 2009

Arg på livet


H
ej ... Förlåt för min frånvaro här, tiden finns inte till och just nu har projekten legat på is här hemma, så inspirationen och lusten har inte varit på topp. Imorgon
ska vi dock påbörja badrummet här nere och då lovar jag att det blir med uppdateringar!


F
ör övrigt är jag inte på mitt bästa humör en dag som denna ... Idag är jag rent ut sagt arg på LIVET. Får man vara det egentligen?? Ja, jag bestämmer att man får banne mig vara det! Jag tycker även att jag har RÄTT att vara det! Visst finns det sjukdomar, död, orättvisa, svält mm i världen som gör att mina problem kanske känns som futtiga. Men idag har jag BESTÄMT mig för att jag FÅR vara arg, förbannad, ledsen, uppgiven, irriterad, deppig, retlig, sur och oerhört, oerhört BESVIKEN!!! Ja, det får jag vara!


Ö
nskar jag kunde öppna mig mer här, men det kan jag inte. Funderar
på att lösenordskydda bloggen så jag verkligen kan skriva av mig, eftersom jag VET att jag inte är ensam om att vara just ... arg på livet av en anledning. "Se positivt, ta det lugnt, allt löser sig" får jag ofta höra. Men vet ni vad, det hjälper inte!! Jag kan inte! Så nu vet ni det, ni som känner mig och vet varför jag är arg på livet ...





Kikade runt bland mina bilder. Det här är ungefär det vi gjort hittills. Finns mer men vissa bilder har förvunnit, så jag får ta nya. Lägger upp lite före bilder, imorgon eventuellt!






























Privata bider






16 kommentarer:

Anonym sa...

Hej nilla! ni har verkligen gjort huset fint!!! det kommer bli en fin helhet i ert fina hus vid havet!
Jag har lärt mig att allt i livet har en mening, jobbiga saker kommer till dem som är starka nog att hantera dem och ta sig ur dem med kraft kvar att fortsätta, så vad det än är så kommer det bli bättre bara du står pall och vägrar ge upp... kram J.B

Brunkullan sa...

Man får vara arg! Riktigt förbannad till o med!
Hoppas du kan ventilera med nära och kära.
Kramar i massor till dig.
Susanne

Grodmamman sa...

Fint ni har fått det i ert hus!
Och du, man får vara arg på livet. Det är jag också ibland. Hoppas bara att du har någon du kan prata av dig hos, det behöver man i de lägena!:)
Ta hand om dig!
Kram

Lina sa...

Det är en hel del ni hunnit med i huset! Och fint blir det me! Jag vet inte riktigt varför du e arg ledsen och besviken men om det är det jag tror så FÅR du vara det. Jag förstår och kan känna precis dina känslor...men ge aldrig upp hoppet..det kommer lösa sig på något sätt..jag vet....ring om du behöver prata...KRAM

Emma B sa...

Hej Pernilla!!

Inte alls kul att läsa att du är så ledsen!! Vad det än är?? så kommer det att ordna sig på ett eller annat sätt, jag bara vet det!!Tänker på dig!!
Nu ser man verkligen vad mycket ni hunnit med i huset, inte illa!! Vi håller för tillfället på för fullt i vårt hus=) Jättekul men än så länge ser det mest ut som en byggarbetsplats=( men men det ska nog bli bra när det är färdigt som man brukar säga!!
Kram

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Man får vara arg o förbannad ibland! Det är jag också just nu, men det är synd att man inte kan öppna sig i bloggen:(

Ni har verkligen fått superfint hemma hos er! Jag ser att kandelabern får flytta runt:P Kram kram

Anonym sa...

Absolut så får du vara arg! Tyvärr så styr vi inte över allt själva, men du vet att det där ödet vill oftast väl o saker o ting har sin mening...
Idag är de sånt trist väder, då drömmer jag mig bort till sydligare breddgrader, de tycker jag att du oxå ska göra ;)
KRAM på dig//Carro

Malin sa...

huset är verkligen underbart =) jag är också bitter på allt just nu. budgivningar o skit verka gå åt skogen så idag tänker jag vara arg hela dagen. så det så!

Anonym sa...

Hej Pernilla!
Vill bara säga att ni har gjort huset så himla fint!! Du har verkligen fantastisk smak och allt verkar så otroligt genomtänkt. Har fått massor av inspiration av din blogg till att göra om hemma även om vi renoverade för bara 2 år sedan finns det ju alltid saker man kan förbättra och förnya..
Kram / Lisa

In my house sa...

Usch, då... De lät drygt... men duuuuu, om du stänger bloggen,, hoppas jag blir inbjuden då =)


Stor varm kram runt dig

Signe 1 sa...

Åhh vad fint ni har fått det, verkligen!! Var ett tag sen jag kikade in här... och du! Ibland är det bara så, man är trött på allt, life sucks sometimes...Kraam Sfia

Signe 1 sa...

SOFIA ska det ju stå, hihi..

chokladblomma sa...

Visst får man vara arg ibland!! Livet är inte rättvist och schysst alltid. Jag hoppas bara att det snart blir bättre för dig.
Fina bilder du visar!
Ha det gott!
Kram

Lina S sa...

Hej Pernilla!
Kul att träffa dig sist, vi gick en runda och såg ert fina hus! Du är så duktig och visst är det kul att fixa!
Jag vet hur du känner dig. Mitt tips är att planera in nåt skoj att se fram emot, så bestämmer sig nog livet att bli annorlunda snart. Det blir nämligen aldrig som man planerar. Under tiden kan du vara arg, det är bara hälsosamt! Stor kram

Anonym sa...

Hej!
Du har så rätt, visst får man känna så i bland. Och jag gör det ofta! :) Så ensam är du inte!! :) Jag hoppas att du kan "få ut" allt du känner för man samlar på sig och till slut blir det en enda härva. Ett tips är att gå i samtalskontakt. Det gör jag, jag har min underbara kurator som jag kan ventilera med. :) Där får jag också bekräftelse på att man inte är "konstig" när man känner som man gör. För psylokloger och kuratorer träffar ju så många. :)

Det är jobbigt med ord som; Ryck upp dig! Hörde det senast i går av min mamma. Jag svarade;Vad tror du jag har gjort i hela mitt liv? Det är ju det jag har gjort hela tiden. Annars hade jag inte varit i livet i dag.....jobbigt med oempatiska människor.:( Särskilt om det är ens egen mor....


Jag hoppas du får en fin dag trots allt. :) Apropå lösenordskydda. Du kan ju öppna en "prata av dig blogg" som är anonym om du vill, eller bara för dem du vill.:) Det har jag tänkt göra ibland....


EN BAMSEKRAM till dig!!
Som verkar vara en underbart go tjej! :)

/Malin I&D

Anna sa...

Super fint ni har det!! Måste bara få fråga, och vill så gärna ha svaret! Vart har ni köpt tapetet som ni har bakom tvn! Tack på förhand, Anna.