söndag 2 augusti 2009

Underbar helg!

Hej på er! Nu är helgen över och en ny jobbdag imorgon. Jag är mycket, mycket bättre från min förkylning, försvann helt igår, förrutom hostan som envist håller i sig! Blev så sugen att hitta på något, så igår var jag och vännerna i Åhus och slog klackarna i taket! En helt fantastiskt rolig och underbar kväll på alla vis, sååå glad att jag bestämde mig för att följa med! Idag har det varit fint väder så dagen har tillbringats på stranden med Malin och Oksana. Efteråt åt vi middag på en jättemysig liten restaurang i Nogersund som heter Skutan. Om ni har vägarna förbi Listerlandet någon gång MÅSTE ni besöka denna fantastiska restaurang, de har helt underbart god mat! Vi åt torskfilé, och det var nog den godaste jag ätit (förrutom mormors & morfars då så klart! ), så jag kan varmt rekommendera det stället! Ligger precis vid Hanöbåten i Nogersunds hamn!


Tänkte visa en helhetsbild på vår kökssoffa som är ommålad. Valde det svart/vita Mairo tyget Havstulpan som klädsel till locket, eftersom jag älskar detta! Visste att jag hade en bra bit över sen jag sydde gardiner av det. Och visst var det en stor bit, men det fattades så klart typ en decimeter för att det skulle täcka hela locket! Så irriterande! Blir därför en tripp till Mairo i Ronneby snart för att köpa nytt tyg, men det tackar jag ju visserligen inte nej till! ;)



Här är den lilla korgpallen som jag fyndade för 20 :- på en loppis här i Hällevik. Den ska bli vit och ska stå i sovrummet ... tror jag! ;)







Ovanför på väggen, ska vi ha ett väggord, ska bara hitta något passande. Och så ska det vara lite kuddar också i soffan!
Privata bilder

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kul att blanda stilar så! Gammal soffa och nytt häftigt tyg.
Skulle så gärna vilja ha en kökssoffa jag med, men vi har tyvärr inte plats för det.
Skönt att du mår bättre också! Du kanske behövde en utekväll!;)
Kram

Rebecca sa...

Hej!!
Läste precis din kommentar. Synd att jag inte såg den innan för var riktigt sugen på att dra ut i lördags. Det blev en köksafylla istället, fast det var trevligt det med. Hade ni kul ute?? Vi ses väl på gröna vallen imorn? Då får dom j'vla vinna =)
Kram

jennys hus sa...

Vilken fin soffa med ett snyggt tyg ni hade:-)
Kram