tisdag 6 oktober 2009

Val av kök och så lite nytt!



Hej!

I söndags vart vi på Ikea och beställde vårt kök, äntligen!! =) Dock kan jag säga att valet inte varit lätt, som ni kanske förstått av tidigare inlägg. Tack för alla tips förresten! =) Men det gäller, som en vän sa till mig, att bara bestämma sig och sedan inte ändra på det. Man kommer kanske ändå tänka att man skulle valt si eller så, jag kunde ju ha velat fram och tillbaka i evigheter men då skulle du ju aldrig bli något nytt kök!

Vi bestämde oss iaf för luckan Abstrakt, vit högblank. I sista sekund ändrade vi oss från stående luckor, till liggande. Vet egentligen inte varför, men det kändes rätt, så det fick bli så! När vi skulle beställa köket och rita det slutgiltiga såg vi att priset tickat iväg. Det blev mycket dyrare än vad vi egentligen tänkt lägga på luckorna och skåpen. Då sa killen som hjälpte oss att det blir mycket dyrare med dessa luckor, att de vanliga, vita släta Applåd, som vi tänkt på från början, var en hel del billigare. Efter en hel del jämförelser och betänketid bestämde vi oss faktiskt för att köra på Applåd luckorna istället. Eftersom vi ska ha ett blankt, vitt golv, kanske det inte blir så tokigt att bryta av med matta luckor? Desstom så var inte golvet vi köpt kritvitt, så jag tror inte man kommer tänka på att luckor och golv inte är exakt samma vita ... Har även sett Applåd-kök i verkligheten och de är supefina. När det dessutom handlar om mycket pengar så valde vi det billigare alternativet. Så kök+bänkskiva fick vi för ett riktigt bra pris, så vi är nöjda! =)

Bänkskivan blir i valnöt, tror det kommer bli riktigt najs!! =) Köket kommer den 5:e november, så nu fram tills dess ska vi måla taket, lägga golv, riva ut det gamla köket samt en vägg och tapetsera. En hel del med andra ord!! Ska bli så kul att ÄNTLIGEN få börja!!




Här kommer även några bilder på lite nytt här hemma!



















Privata bilder






12 kommentarer:

karola sa...

Kommer säkert bli kanonfint! -jättefina bilder du visar :)

Johanna sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har.
Blev helt förälskad i det tyget på bilderna. Får man fråga vad det heter och var det finns att köpa?

Tror det kommer bli hur bra som helst med applådluckorna, de är ju jättefina!

// Johanna

Mia ☆ sa...

Oj, vad mysigt ni har det :) Älskar trappan!

Anonym sa...

Det kommer bli KANON i ert kök! Bra val ni gjorde. :) Applådluckorna är jättebra, vi är helnöjda med dem.
Att blanda matt och högblankt är också snyggt. Med bänkskiva i valnöt kommer att bli jättesnyggt. :) Det har vi med och är nöjda. Vi har dock beställt bänkskivan på nätet, det är laminat. :) Det ska bli kul att få se ert nya kök på plats sen. :) Själv skulle jag med vilja ha liggande skåp!!


Kram Malin

Grodmamman sa...

Ska bli kul att se ert nya kök! Särskilt eftersom vi också funderat på luckan Abstrakt till vårt kök. Hade tänkt mig några stående överskåp, men börjar fundera på liggande istället. Följer er renovering med stort intresse!:) Vi ska också riva en vägg och lägga nytt golv, men vi ska ha ett mörkare ekgolv.
Kram

Anonym sa...

Hej!
Jag har följt din blogg ett tag och tycker att du har det jättefint! Det jag är nyfiken på är hur det fungerade att måla om i badrummet?

Lycka till med allt!

/Linda

Lillasyster sa...

Du har det så fint syster! Längtar till jag kan börja inreda lilla stugan:-) Sen vill jag säga tack för att du är så fin och alltid finns här för mig, speciellt nu när jag har det så jobbigt!

M . sa...

Kul blogg !
Är det ett tyg du har på väggen där ? På den sista bilden.. Jättefint iaf, skulle passa hos oss. Så vore kul om du kunde säga vart du hittat det.

Linda B sa...

Ser jättefint ut!!!

×Snoffsan× sa...

vi va på ikea idag o ritade upp, vi fastnade för liggandes luckor direkt o jag hoppas det bli snyggt!!!!!! Er hem är verkligen supermysigt! Trevlig helg!

Anonym sa...

Hej Hej!

Vilken inspirerande blogg du har! Och måste säga att jag verkligen gillar din inredningsstil, grym:)

// Sofie, meritportföjskollegan:)

Anonym sa...

Hej
Kul att du är tillbaka med bloggandet igen. Det ser verkligen fint ut hos er.
Härligt att köket är på G...

Kram Emma A