måndag 2 juli 2012

Fruktansvärt

Sitter just nu i soffan och känner mig som världens sämsta mamma. Elliot står uppe och skriker helt hysteriskt efter mig. Pelle f ö r s ö k e r lägga honom men det går så där. Han ropar efter mig hela tiden, skriker och gråter.

Jag har gett mig fasen på att inte gå upp då det ofta slutat med att jag gett mig för det gör för ont i hjärtat. Egen tid på kvällen har jag inte haft på länge, detta har snart pågått i två veckor. Om det är jobbigt?? Ja. Vi vet inte vad vi ska göra. Om jag går upp somnar han vilket är det lättaste. Så klart. What to do????


Idag har vi haft en mysig förmiddag på stranden tillsammans med min mamma. Dock blåste det som bara den och det mulnade upp efter hand och blev kyligt. Min fråga är var fan är sommaren???!

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Lider med er! Inte kul att höra ens barn skrika. Är ingen expert, men det kanske kan vara värt skriket om ni båda sedan kan lägga honom på kvällarna?? Som du skriver, går du upp så har han ju vunnit. Vi har periodvis haft liknande situation med vår dotter, när hon var liten och det tär på mammahjärtat.
Styrkekramar

Louise sa...

Förstår frustrationen, men ge er inte. Han vet mycket väl att han vinner, de e så himla smarta i de läget. Lycka till!!

Frida Iveskär sa...

Om ni har bestämt er för att inte låta honom vinna tycker jag att ni gör såhär.

Du går hemifrån så Pelle får lägga honom i lugn och ro. Då vet han att mamma inte är hemma. Pelle kan känna sig lite lugnare av att veta att du inte är där nere och mår dåligt över att höra att han skriker efter dig. Ta dig en promenad och låt de göra på sitt sätt och du får även lite motion:) Sen ringer Pelle när det är klart. Det kommer nog ta lite tid de första dagarna med sen kommer han att lära sig att du kommer inte upp. Det räcker att du kommer upp en enda gång och då kommer det ta ännu längre tid nästa gång ni testar. Så det viktigaste är att ni verkligen bestämt er för att det ska gå. Det kanske låter hårt men barn är smartare än vad man tror. Tänk sen när ni kanske har två barn . Vll du lägga båda då? Oftast får man som mamma lägga det minsta i början eftersom de typ sitter fast på en;)

Du klarar detta och Pelle behöver detta för sitt självförtroende. Heja er!

KRAM (hoppas du inte tycker jag för hård)

Anonym sa...

Håller fullständigt med föregående skrivare. Såg hej då. Nu ska mamma gå för hon ska... Träffa någon eller vad du nu vill säga. Låt dem vinka hej då. Gå!!! Funkar perfekt!! Lycka till.

Therese sa...

Jag håller med Frida till fullo. Jag har själv 2 barn och vet hur tufft det kan vara.låt inte elliot "vinna" de lär sig snabbt . Gör som frida säg hejdå till Eliot och gå sedan iväg.hur tufft och hur mycket han än skriker. Han kommer och lugna sig,han har ju sin pappa där och för Pelles skull blir det nog med lättare om han är hemma själv med han. Lycka till.