lördag 8 december 2012

Medan han sover

Elliot sover och jag passar på att blogga lite. Händer ju inte så ofta nuförtiden! ;) Har ändå inte så mycket läsvärt att komma med då de senaste två veckorna gått i sjukdomens tecken. Som hos så många andra. Jag vart ju dålig förra veckan i magen. Denna veckan var det Elliots tur att få feber och en rejäl förkylning med tillhörande hosta. Oj så dålig han varit. All tid har gått åt till att passa upp på en sjuk liten mini. Vabbandet har delats upp så gott vi kunnat men med tanke på mina sjukdagar förra veckan så ser vi hur pengarna flyger likt snöflingor i vinden och förhoppningarna om att julklapparna detta år är i form av just dessa nödvändiga papperslappar är stora. Har jag sagt tidigare att jag inte gillar höst/vinter??

Nåja, det är ju ganska fint iaf. Hällevik är numera ett inbäddat vinterlandskap med många minusgrader och jag och Elliot har varit ute en liten stund idag och busat. Han frös dock om fingrarna, tror jag det, var ju helt omöjligt att få på honom de fodrade vantarna så han traskade omkring med fingervantar! Heeeeelt omöjligt var det, all eloge till er andra som lyckas. Känner mig som världens sämsta mamma. Men en liten stund i vintern hann vi med iaf! Alltid något. ;)

Bröllopsplaneringen går lite på halvfart. Imorgon ska vi iaf träffa de som ska ha hand om maten. Spännande! Andra saker som är klara är:
-Datum (så klart! )
-Kyrka
-Sollister + musik i kyrkan
-Fotografer
-Festlokal
-Brudbukettsarangemang
-Frisör + smink
-Mat ( bara detaljer återstår)
-Brudklänning
-Lite dekoration till festen
-Toastmasters till festen

Ja, det var nog allt. Stressad, jag????

Och här kommer "några" vinterbilder som kompensation för mitt dåliga bloggande. ;)

















4 kommentarer:

Anonym sa...

For noen herlige vinterbiler - så vakkert!
Det har blitt så fint med de doble veranda dørene og nå også med stjerner!!

Från koja till slott sa...

Tack vad snällt!

Elin Björkqvist sa...

Vad roligt att ni ska gifta er, kommer ihåg när vi satt och planerade, det är 4 år sedan nu....Grattis! Hoppas Elliott kryar på sig, kram

Josse sa...

Vackert hus och fina vinterbilder!