söndag 20 november 2011

Here we go again

Helgen har varit kort men intensiv, som vanligt! Jag har inre känt mig på topp den senaste veckan, har haft en envis förkylning som lurat bak knuten hela tiden och idag bröt den ut med feber, hosta osv. Har dock livnärt mig på alvedon så det har väl funkat, men med ett litet energiknippe till son är det inte så lätt att vara sjuk inte. Har verkligen inte tid med att vara sjuk, så det är bara att bita ihop. Hoppas jag kan ta mig till jobbet imorgon, det är iaf planen. Har så sjukt mycket att göra!

Gårdagen ägnades åt att röja i det sista rummet på ovanvåningen som ännu inte blivit renoverat. Detta har varit ett skräp-och "härställerviinalltsomvinintebehövermenintevillslänga"-rum. Ja, ni som varit här vet hur jävligt det faktiskt såg ut, kan säga att det var ännu värre att röja ur det! Tog nästan hela dagen och vi var (läs jag) stenhårda på att vi inte skulle spara något. Det mesta slängdes, men jag hittade faktiskt lite saker som faktiskt kan vara bra att ha så de fick stanna! Pelle hittade också en del, men där var jag hård! :)

Nu är planen att rummet ska vara färdigt till jul. Har sagt det förut och det kan lika väl gå åt pipan men NU är det på riktigt. Vi vill ha alla rummen klara nu, pallar inte se de halvfärdiga väggarna längre, det fula golvet och de slitna fönsterkarmarna. Sambon fick upp lite väv idag på väggarna och målade taket en gång. Hoppas resten av väven kan komma upp i veckan så vi kan måla den. Golvet ska målas vitt är planen, inte så oväntat kanske?! ;-) Känns ganska så konstigt att vara tillbaka i renoveringssvängen igen, konstigt men bra.




Bjuder på lite iphonebilder från röran. Det är tänkt att de ska bli fint, så småningom iaf ...



2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Lycka till! Vi håller på med att renovera ett förråd som ska bli ett förråd/arbetsrum och fy sjutton vad mycket grejor det fanns där inne.
Krya på dig!
Kram

Emma - Från min sida sett sa...

Ska bli kul att se hur det ser ut när det är klart! Vi håller på att renovera vår lägenhet nu, det är riktigt kul, men mycket jobb!