tisdag 15 november 2011

Så var det klart

Imorgon har det gått två veckor sedan jag jobbade sist och inskolningen av Elliot började. Kom ihåg att jag tänkte att det var jättelänge tills jag skulle jobba igen och vips så är man där! Är alltså dax för jobb imorgon och som jag längtar efter mina kollegor och mina elever! Ska verkligen bli jättekul att får komma tillbaka igen. För att gå hemma är egentligen inte min melodi alls. Ja, nu har ju Elliot varit hemma en del med mig den första veckan inskolningen var eftersom han inte var där fulla dagar. Men igår och idag har han varit där nästan full tid och då har jag städat, städat och städat. Inte alls tagit det lugnt och njutit som jag hade tänkt att göra. Nej, jag har bara kommit på mer och mer saker som ska göras och nästan blivit stressad och tänkt att nu när jag ändå bara är hemma så "måste" jag göra det där och det där. Har inte känt mig så utvilad alls som jag tänkt att jag skulle vara.

Städningen från igår var i alla fall som bortblåst idag. Försök städa och hålla snyggt med tre katter och en ettåring. Nej, det är som att segla i motvind eller något liknande. Totalt meningslöst så jag lägger nog ner det där. Idag har jag istället målat. Målade klart lillemans klädskåp som bara var grundat tidigare. Har stått så sen i våras tror jag eller nåt sånt, så jag tyckte liksom det var dax nu! Likadant med vår ytterdörr på innegården. Den var från börjar svart, sen grundade jag den vit i somras och sen ... ja sen har den bara varit grundmålad. Så idag bestämde jag att nu får det vara slut på det så jag målade den grå, samma färg som vi har på ytterdörren på framsidan av huset. Blev jättebra och som vanligt tänker jag att jag skulle gjort det där tidigare men det kan man ju tänka när man väl blivit klar ... Pernilla i ett nötskal.

Imorgon ska Elliot vara hos dagmamman alltså och föräldrarna ska jobba. Vi ska hämta och lämna, precis som alla andra föräldrar gör. Känns stort, känns så vuxet. Passa tider, få hem lappar om aktiviteter och vad barnen ska ha med sig osv. Man känner sig dock mindre vuxen när ens son gråter hysteriskt när man lämnar honom på morgonen och man själv bölar som ett barn i bilen. Men det känns genast bättre att han tystnade efter 2 minuter och leker med de andra. Det kommer gå bra, det vet jag ju!




Har varit så härligt väder dessa två dagar så jag har hämtat hem lilleman i vagnen. Det är en fröjd att promenera längs vattnet och hamnen på väg till dagmamman. Är så glad att vi bor här i Hällevik, man ska verkligen uppskatta att man bor så himla fint ...





Dörren fick sig en omgång grå färg och soffan fick ny klädsel ... med rosor! Är inte helt hundra men hade tyg över så det får va ett tag iaf ...



2 kommentarer:

Jenny Thorsen sa...

Så fint ni har det. Vi har med köpt hus nu äntligen, ska bli så spännande. Vad bea att inskolningen gått bra , vi har vår framför oss i januari. Är lite nervös, inte för laerkes del utan för min :)

Hea sa...

Kommer gå jättebra hos dagmamman... Även om de e tufft att lämna dom i början. De e de fortfarande om de e ledsna, för även om dom älskar att va på förskolan har ju dom oxå sina dagar då man bara vill va hemma.