onsdag 14 november 2012

Håll i er!

Jag funderar allvarligt på att göra en storrensning på min facebook. De som ligger pyrt till är de som bakar kakor i mängder, redan börjat julpynta och framförallt de som är klara med alla julklappar. Ser jag ett till sådant inlägg så ryker personen i fråga direkt! :) De som tränar tills benen viker sig, skriver om varenda pryl som shoppats, hur underbara sambos de har som kommer med rosor så där spontant och vilka änglar till barn de har, de ligger också i riskzonen.

Folk som skriver om hur perfekt deras liv är, gång på gång; om det nu är så att det är så hiiiimla rosenskimrande och man alltid är en sån där hurtig småbarnsmamma som bakar bullar i tid och otid och samtidigt hinner förbränna de där satans bullarna på gymmet nån timme efter intag, måste man då skriva ut det så att alla ser??? Räcker det inte att jag själv är nöjd och glad? Nej, självklart inte, det måste basuneras ut till alla så man verkligen SER hur duktig och företagsam jag är!??

Nej, jag är nöjd med mitt liv som det är, absolut! Men en kväll som denna när det varken varit någon som köpt rosor till mig så där spontant, ingen hemlagad, nyttig mat, utan torra potatisbullar till middag, när kvällen bestått av tjat, tjat, undanplock, ihopplock och ett antal dispyter om vad som gäller här hemma med en knappt en meter hög liten bestämd herre och när det luktar allt annat än nybakat här hemma, snarare en blandning av katt och bajsblöja, ja då är det lätt att bli liiiiite bitter och en aning tröttare när man till slut sjunker ner i soffan efter två timmars försök att lägga den allt annat än trötta och medgörliga sonen och tittar in på Facebook. Bara så ni vet.

Någon sa till mig en gång att man älskar aldrig sitt barn så mycket som när det sover! ;-)

10 kommentarer:

Lina sa...

Bra sagt.. Håller med vartenda ord.! Tack för de Sanna orden!

Grodmamman sa...

Bra skrivet!
Kram

Frida sa...

Jag håller verkligen med dig, det var skönt att höra att det inte bara är jag som tycker så..puuh :)
Nu har jag hittat till denna bloggen och ska lusläsa lite,hihi.
Kram en ny läsare/Frida

Kristina sa...

Håller med helt och hållet, lika irriterande kan det va när alla skriver att t.ex. zlatan är grym och att det då finns de som bara måste "sucka" och spy ur sig om hur jobbigt det är med alla dessa statusar. de är själv lika irriterande med sina inlägg :P

Lina sa...

Självklart är inte deras liv lika glamouröst som de påstår! Dom har skitdagar precis som alla andra, men av någon anledning så mår de bättre av att försöka ge skenet av att ha det perfekt. I själva verket är det ofta osäkra människor som skriver dessa statusar! Jag tycker din nästa facebookstatus ska lyda;

Idag har jag varit med Elliot i stan och shoppat massor av nya kläder till både honom och mig. Han var så lugn och fin hela tiden och lät mamma prova massor av kläder i lugn och ro. När vi kom hem så möttes jag av ett nystädat skinande rent hem och nyputsade fönster! Redo för julstjärnorna!! Tack min underbara Pelle för detta!! Dessutom hade Pelle lagat en fantastisk lchf- gryta som jag fick njuta av efter att jag varit ute och sprungit milen som by the way tog 50 min! Ganska nöjd faktiskt! Nu säger jag godnatt till er alla! Lilleman somnade kl 19 så nu har vi vuxna myspys här hemma!

En helt vanlig dag i mitt perfekta liv!!! hihi!

Från koja till slott sa...

Ha ha Lina, klockren! :)

Anonym sa...

Haha, så befriende og herlig skrevet!! Alt annet en rosablogg dette her - og det er hva vi trenger. Når sant skal sies tror jeg faktisk at de av oss som ikke har behov for å utbasunere hvilken fantastisk sambo vi har, eller hvor perfekte vi er, eller alt bra vi som foretar oss til enhver tid faktisk er de som ER Lykkeligst... !! :)

Takk for herlig innlegg Pernilla :)

Sofie sa...

Du är fantastik!
Kram Sofie (Ystad)

Nina sa...

Så sant och jag håller med om vart enda ord!!Sen tror jag att de som hela tiden skriver så är nog de som har det sämst. Men måste bekräfta för andra att de har det så bra så inte sanningen kommer fram! Och visst just den lilla stunden man skriver känns kanske perfekta men dygnet har ju 23 timmar och 50 minuter till:))

Felicia sa...

Fantastiskt skrivet :D