tisdag 20 november 2012

Stress

Gud vad trött jag är idag! Känns som om jag skulle kunna sova i 100 år! Men det går ju som bekant inte. Så det får va. Tror tröttheten dels beror på det ofattbara mörker som omger oss, är mörkt när man åker till jobbet på morgonen och mörkt när man kommer hem. Jag hinner inte samla nån energi alls! Vem fasen kan gilla hösten liksom? Fattar inte! Vadå mysigt? Hur mysigt är det med ruggväder dagarna i ända och alla dessa sjukdomar som florerar runtom. Varenda Facebook status ( ja nu var vi där igen) handlar om febertoppar hit eller spyor dit, hur kul och mysigt är det?? Nej, jag gillar inte hösten alls, däremot vintern konstigt nog. Men då ska det helst vara snö annars kan vi hoppa över den med! :)

Tröttheten jag känner är säkert med en effekt av all stress inför kommande högtid. Älskar julen och längtar, längtar till advent. Dock skapar det en stress hos mig; vilka stjärnor ska jag hänga upp? Köpa nya? Måste till Ikea, vill ha nya gardiner ... Eller?? Belysning ute, hur vill vi ha det? Julgran ute, eller en liten En istället?? Ja, detta stressar mig. Helt sjukt. Men sån är jag, inte det minsta stresstålig när det gäller sånt här. Men på jobbet fixar jag stress utan problem. Konstigt.

En annan sak jag funderar över är om det är skillnad på "folk" och "folk"?? Låter säkert helknasigt, men är vissa mer intressanta än andra? Varför? Vad lockar egentligen?? Blir inte klok på det där och kommer banne mig aldrig bli!

Nog svamlat för ikväll. :)

En bild från idag. Roligare än så här blir det inte! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå i mørketiden gjelder det å finne hverdags gleder! Tenn masse lys, fyre i peisen eller ett glass rødt med kjæresten før sengetid.
Dessuten; Nå snur det snart å går mot lysere tider!! :)