tisdag 15 januari 2013

Hjälp med bröllopsplanering?

Hej hopp! Tisdagskväll o jag sitter nyduschad o helt slut i soffan och slötittar på teven.

I eftermiddags var vi på utbildning i Karlshamn med jobbet. Vi fick våra kunskaper i Hjärt- och lungräddning uppfriskade, superbra och jätteviktigt. Många goa skratt blev det med, är lyckligt lottad med så fina arbetskamrater, ett härligt gäng med högt i tak! ;) Efter det begav jag mig till Hobby-affären som finns där och beställde hem papper till Festprogrammen samt Vigselprogrammen till bröllopet. Köpte även lite diverse att dekorera nämnda med. Kommer bli bra tror jag, längtar tills de kommer så jag kan sätta igång. :)

Supersmidigt då man kan beställa allt från Panduros sortiment hos dem utan att det tillkommer nån frakt. Beställde även papper till inbjudningskorten hos dem tidigare i höst. Nu blir det mer pyssel alltså, tidskrävande så klart men så kul och värt det då det blir personligare om man gör såna här saker för egen hand, enligt mig iaf!

Kommer dock inte utforma innehållet helt själv. Till min hjälp har jag en av mina bästa vänner Lisa som precis startat upp en rörelse där hon hjälper brudpar med att planera inför den stora dagen. Hon är verkligen superduktig och har koll på ALLT! :) Vi hade vårt första möte i lördags och bestämde att hon ska hjälpa mig med just dessa saker och även lite annat. Kommer bli så bra att kombinera våra idéer och tankar med hennes inputs och erfarenheter. Om ni ska gifta er, gå gärna in på hennes hemsida eller besök hennes blogg, Vid din sida. Ni kommer inte ångra er! En mer välorganiserad tjej får man leta efter! :)

Nej, nu ska jag återgå till teven och surfa runt och inspireras av fina rosor. För rosor har jag bestämt att ha i brudbuketten. Ev en blomsort till, lutar åt ranunklar, de är så söta. Ska bara bestämma vilken sorts rosor, finns ju huuuur många som helst! Fick tips av Carola som ska göra buketten att titta på Sweet Avalanche rosor, och de är så vackra! Men det finns så många olika rosa nyanser att man blir helt galen!

Tulpanens dag idag så lite rosa tulpaner blir det, vita ranunklar i brudbuketten, så fint! Och för er som undrar vem Lisa e så e hon också me på bild från nyår hemma hos oss! ;-)









Inga kommentarer: