söndag 6 januari 2013

Sammanfattningsvis då ...

Om jag ska sammanfatta vår julledighet så kan vi väl säg såhär; Ledigheten började på fredagen den 21 december. Julstress hela helgen där och sen en mysig julafton här hemma. Juldagen klackarna i taket med en lätt febrig sambo. Det var sen det började. Annandagen kom influensan på sambon, totaldäckad fram till nyår, vilket jag redan berättat.

Nyårsafton skulle bli en nystart, nu blir det ett nytt år och influensan verkade ge med sig på Pelle. Nyårsafton firade vi här med goda vänner, champagne och skratt. Välbehövligt! Nu vänder det o vi såg fram mot en helt ny ledig vecka tillsammans med allt det där vi planerat som inte blivit av iom sambons sjuka. Oj så fel vi hade. Nyårsdagen blev slö, väldigt slö för mig och vid 21 brakade det loss. Bokstavligt. Jag fick bo på toa, hej o välkommen magsjukan! Så dålig var jag, fy för den jävla bacillen! Fler från nyår här hemma vart drabbade tyvärr.

Tre dagar i sängen och en halvsjuk sambo fick roa yrvädret. Var på benen igen i fredags och vi fick en mysig dag ihop. Natten till lördag var det Elliots tur. Första magsjukan för honom, fy vad hemskt det är att se sitt barn må så dåligt! Fruktansvärt. Han kräkte i 8 timmar, varje halvtimme. Led så med honom. Tvätta, tvätta, städa, klorera och trösta bestod vår lördag av. Vid fyra var Elliot pigg igen, så skönt. Idag har det fortsatt sanerats, snälla baciller försvinn från vårt hus! Julen har flugit ut så när som på två stjärnor i fönsterdörrarna. Denna julen är ingen jag vill minnas precis eller sörjer över att den är förbi.

Det kunde naturligtvis varit värre. Det är sjukdomar som kommer och går, inget livshotande, men ändå jobbigt när man är upp i det så lång tid när man skulle varit ledig och gjort massa mysiga saker.

Så snälla: Låt oss få vara friska nu, hade varit underbart!



1 kommentar:

Grodmamman sa...

Fy sjutton vad tråkigt!:( Vi har klarat oss, vågar knappt säga det, men jag har många runt omkring som legat hela julledigheten.
Håller tummarna för att ni får vara friska nu!:)
Kram