måndag 7 januari 2013

Mardröm och bröllopstankar

God kväll! Sjukstugan fortsätter här hemma, men Elliot är pigg dock med lite efterdyningar i blöjan så han får stanna hemma imorgon också. Jag vabbade idag då sambon kände sig risig, lika bra att stanna hemma om det skulle braka loss på honom också, men hoppas på jobb för min del imorgon.

I natt hade jag en riktig mardröm som innefattade vårt kommande bröllop. Under julledigheten hade jag tänkt att bocka av lite saker på "att-göra listan", dock blev det ju inte så pga. de förbannade bacillerna så nu har vi en hel del att ta tag i framöver. Tiden går fort till maj ( jo, jag vill tro det iaf) och jag vill absolut inte stressa in i det sista! I min dröm i natt så stod vi utanför kyrkan och jag hade varken blommor eller hunnit fixa håret. Hon som skulle sminka mig fick lägga på lite make i all hast och mamma plockade prästkragar till mig på kyrkogården som jag kunde ha. Jag var så ledsen, kände mig inte alls fin och ville bara ställa in allt. Vaknade upp helt kallsvettig och tackade Gud att det bara var en dröm. Detta kanske är normalt???!

Jag har en bild av hur allt ska vara och se ut. Jag ett enormt kontrollbehov som gör att jag måste ha koll på allt i tid. Och det är just där problemet ligger, att finna tid när man jobbar heltid plus har en liten hemma. Men jag tänkte att jag skulle sätta mig och börja så smått med programmen som varje gäst ska få under festen. Vet precis hur de ska se ut så det är väl bara att sätta igång, är ju ett antal som ska göras. Puh! ;) Jag vet ju att det ordnar sig med allt och att det blir bra men nu är vi inne i januari och det har blivit 2013 så känns allt så mycket verkligare, om 5 månader ska vi gifta oss liksom!

För er som undrar över klänningen så kan jag bara säga att jag är SÅ HIMLA NÖJD! Jag ångrar inte en sekund att jag beställde min klänning från Kina, den är så vacker och jag tjänade enormt mycket på att göra det. Jag kommer berätta mer i ett eget inlägg om hur jag gick tillväga. Kommer naturligtvis inte visa klänningen här men kan säga att jag kommer känna mig som en prinsessa den 11 maj!:)

Letar även inspiration till brudbuketten för fullt. Rosa och vitt eller liknande kommer den att gå i. Har nästan bestämt hur den kommer se ut, men det är svårt, så svårt. Finns så himla många fina blommor och varianter att välja på men det gäller väl bara att bestämma sig!

Lite inspirationsbilder på underbara buketter som jag hämtat från Google.


4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vackra buketter du visar! Jag tycker om de där kompakta, lite bulliga buketterna och hade en sådan själv när jag gifte mig.
Lycka till med planeringen och programmen!
Kram

Unknown sa...

Jag hade en liknande dröm några månader innan bröllopet. Det var helt galet, men antar att det är helt normalt! Det kommer ju bli huur bra som helst!! Kram!!!

Anonym sa...

Måste bara tipsa om Sempers magdroppar. Gör underverk med upprörda magar. De finns på Apoteket, I kylen bakom disken. De små magarna rättar till sig mycket fortare o aptiten kommer fortare tillbaka, tycker jag.

SOFIE sa...

Åhh vad härligt att höra att du är sååå nöjd med klänningen!! Precis som det ska kännas! Spännande att få höra hur du gick tillväga sen! Och buketterna så fina! Förstår att det måste vara jätte svårt att få tiden räcka till! Dagarna bara springer iväg ju! Men bara du får bocka av lite så kommer det känns så mycket bättre! Åh vad kul det ska få bli att följa!! All lycka!