torsdag 24 januari 2013

Kvällstankar

Är uppe alldeles för sent och sitter och äter kladdkaka. Åt skogen med bröllopsdieter, det är det minsta jag behöver tänka på just nu då min vikt ligger lite under vad den brukar vilket betor på stress och ett högt tempo. Reagerar alltid så vid dessa tillfällen även om jag mår bra och äter. Lyxproblem kanske, vad vet jag. Jag är bara lycklig över att få äta min kladdkaka. ;-)

Ska inte bli långrandig ikväll, har ingen lust att skriva om ytliga och egentligen triviala saker som inredning eller bröllopsbestyr. En ung kille, alldeles för ung, valde att avsluta sitt liv för några dagar sedan. J var en av min systers vänner och hans sambo är en av hennes bästa vänner. Sorg, ilska och maktlöshet präglar deras liv just nu och jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att ta bort smärtan.

Jag kände honom inte jätteväl men har haft honom i skolan och träffat honom hos syrran. Denna tragiska händelse berör mig ända in i själen då så många runtom honom nu har fått sina hjärtan krossade och lämnats kvar med tusen frågor. Jag tänker främst på hans familj och hans sambo, underbara söta C, som nu genomgår ett rent helvete. Måtte de finna styrka att ta sig igenom detta helvete som de befinner sig i. Min syster är en ängel som gör allt hon kan för att stötta och finnas där för sin vän i denna svåra stund samtidigt som hon själv bär på en enorm sorg och saknad, en sorg hon delar med sin sambo Simon som var en av J:s bästa vänner. Han lämnade detta liv alldeles för tidigt men han lämnade ingen som någon gång träffat honom oberörd. Så sorgligt och så fruktansvärt att ord inte täcker till i denna stund.

Var rädda om varandra.

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Fruktansvärt när sådant händer!:(
Ta hand om er!
Kram