fredag 19 december 2014

Fredag

God kväll i stugorna! Sitter här o sippar på ett glas vin och tittar på Handboll. Elton sover och Pelle är uppe och nattar den store gossen. Elliot var för övrigt helt lyrisk här ikväll då tomten och hans nisse kom på besök. 

När jag nattade Elton hörde jag att det började banka utanför och jag blev livrädd och messade ner till Pelle och frågade vad i hela friden som hände. Jag var tvungen att försöka kika ner mot gården genom ett mini-fönster som är i min garderob vilket resulterade i att jag backade in i väggen med Elton på armen, och som inte uppskattade att mamma var så jäkla nyfiken. Var ju tvungen att kolla, lät som om flera man pratade där nere och fick för ett kort ögonblick för mig att de asylboende från Hanöhus kikat in på en kaffe. Det hade varit trevligt om så vore fallet, tro nu inget annat, men istället för syrianer så var det alltså självaste tomten som var på besök. De hade tydligen varit törstiga med förkunnade Elliot när jag kom ner så pappa gav dem öl. Redan där förstod jag vart den dära tomten faktiskt hörde hemma, inte så svårt att lista ut. ;) 

Elliot var iaf eld och lågor och det var så härligt att höra hans spekulationer om var tomten skulle gå härnäst och hur han kommit hit osv. Tack till er två törstiga nissar som förgyllde en 4-årig gosses kväll! :)

Idag har jag varit med mitt jobb och ätit god buffé på Furulundskolan. Så himla trevligt att få träffa alla igen, även om det var en del som saknades. Kände att jag saknar dem, gemenskapen och att känna sig behövd på ett annat sätt än vad man gör som mamma. Jag älskar att vara mammaledig, njuter till fullo, men jag är så himla glad över att jag i augusti kommer komma tillbaka till ett arbete som jag älskar och till en arbetsplats som jag trivs så oerhört bra på! En ren lyx är det. Och nej, jag tror inte min chef läser min blogg. Och gör han det så hoppas vi på lite mer klirr i kassan när jag kommer tillbaka! ;-)


En suddig bild på en mammaledig lärare, blir inte bättre än såhär. ;-)