söndag 3 oktober 2010

Helgen!

Hej hopp!

Hoppas ni haft en bra helg! Det har vi haft! =) Igår vart vi nämligen i min absoluta favvo-affär - IKEA! Ni som känner mig vet att jag älskar att åka dit, inget som ändrats nu efter jag blivit mamma inte! Vi skulle dock bara ha nödvändiga saker denna gång. En bänkskiva som fått ett märke skulle bytas ut, sopsorteringskärl skulle inhandlas samt lite annat nödvändigt i belysningsväg till köket! Vi var faktiskt (läs jag!) duktiga och höll oss nästan till listan, det slank visst ner två ljusstakar mitt i allt! Men jag är mäkta stolt över mig själv då jag verkligen INTE föll för ngt mer! Dock var det med smärta jag gick förbi två superfina barstolar som vi ska ha mot köksön, de kommer verkligen passa superbra här! Får bli nästa köp istället! Och så klart slank det ner lite till lilleman också, de har så mycket fint till små bebisar. Inga större inköp dock, det får vänta tills hans rum ska inredas! ;) Elliot skötte sig så bra, lilla fisen! Han ammades när vi kom upp, sov hela vägen upp förresten. De hade ett jättemysigt amningsrum som jag satt i lugn och ro i! Sedan somnade han gott i vagnen och sov hela besöket plus resan hem! Så det var inte mycket av Ikea den lilla killen såg, men nu har han iaf varit där! =)

Söndagen har bjudit på fint väder här nere i söder så jag och mamma har varit ute på en lång promenad i Hörvik där mamma och pappa bor. Pelle har röjt och städat garaget så bilen får plats där nu, bra när det blir frysgrader. Jag och Elliot har även varit och hälsat på syster och vår häst när de tränade. Saknar att rida så in i norden, men snart så ska jag upp igen! ;)

Det har även tittats på fotboll här hemma i eftermiddag, Mjällby mötte Göteborg uppe i Götet och så har Pelles lag Djurgården spelat mot AIK, så det har varit fotboll för hela slanten. Elliot blev nog trött av allt tittande för han har slocknat nu i Pelles famn! Lillen ska snart få mat sedan tror jag han somnar för kvällen, men vi får se! Imorgon ska jag fortsätta att måla vår ytterdörr, strök den endast en gång, sedan ska dörrfodret runtom också målas. På tisdag tänkte vi besöka Babycafeét inne i Sölvesborg, ska bli mycket spännande och jag ser fram emot det! =)


Elliot på Ikea när vi åt!




De VITA ljusstakarna ;)








Dörren som hör och häpna blev GRÅ!




Tröttis!




Privata bilder

3 kommentarer:

Janni sa...

så söt han är!! o så fint ni har det!!

Caroline sa...

Vad fin dörren blev! Vi ska också köra på vitt och grått tema, fast utomhus :) Men finns ju hundra olika gråanyanser...svåååårt! Kram till er!

SOFIE sa...

Åh så snygg dörren blev!! =) Och han är ju sååå himla söt lillkillen!! <3 Massa kramar!!