tisdag 19 oktober 2010

Per ELLIOT Valentin

Nu är vår lille prins döpt! I söndags hade vi alltså dop för Elliot som fick namnen Per Elliot Valentin och allt gick verkligen superbra! Per är efter Pelle och även min pappa som också heter Per. Valentin är efter min morfar. Hela dagen lång var Elliot på ett strålande humör och var inte ledsen eller kinkig en enda gång, och då hade vi gäster ända till nio på kvällen! Så stolt mamma var jag, min lille älskling! Även i kyrkan var han så snäll och grät inte ens när han fick vatten på huvudet, älskar ju att bada! ;) Och så fin var han i dopklänningen som min farmor virkat och alla vi kusiner och kusinbarn haft på oss på min pappas sida. Och våra fina vänner Maja & Lisa sjöng sååå fint i kyrkan, inte ett öga var torrt! Är så glad för att de sjöng för vår älskling!

Även dopkalaset här hemma gick bra och Elliot fick så himla fina presenter av alla! Tusen tack för dem! Maten var god och alla verkade nöjda, inte minst lillkillen! ;) En mycket lyckad dag med andra ord. Känns både skönt och lite vemodigt att den dagen nu är över och förbi. Nu är han döpt, en milstolpe i livet att lägga bakom oss. Lilla killen blir bara större och större och tiden går sååå fort! Ibland vill man bara stoppa tiden och njuta av varje sekund!

Saker som Elliot fick ;

- En vit Tripp Trapp stol med bord, underläggsbilder, bygel samt dyna av hans mormor & morfar
- En liten flagga som man kan hissa vid alla högtidsdagar från hans mormor & morfar med ingraverat namn och datum
- En burk från Cult design där han ska förvara sina nappar av moster Emelie & Simon
- Silver bestick i barnstorlek och pengar från hans gammelmormor & gammelmorfar
- Silviga Barnkommarboken av farbror Kim
- Ett öppnat fondkonto av farmor & farfar med pengar insatta
- Smycke, teskedar samt en mugg i silver som Elliots pappa fick när han döptes
- En bok som var skriven om Elliot av farbror Ola, Lina & Melker
- En cd-skiva med sånger av kusin Melker
- Två böcker om "Totte" av kompisen Love
- Ett par adidasskor som han kan ha när han börjar gå från Lisa, Matte, Maja & Daniel
- Skyddsänglar av Georg Jensen från Madde, Andreas & Melissa
- En doptavla av sin mamma & pappa

Kan ha glömt ngt, men han är så himla nöjd med alla fina presenter och hans mamma är också nöjd! ;) Idag har vi varit på babycafé i Mjällby. Supertrevligt var det! Nu ska vi bara mysa inne, vädret är allt annat än bra, regn och rusk så det blir till att hålla sig inomhus. Får se om det klarnar upp senare, i så fall blir det en liten promenad!




































Privata bilder

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härlig dag ni verkar haft! Fina presenter han fick också!:)
Jag har samma tallrikar som du dukat med som jag fått av min mormor och jag tycker de är jätte fina.
Kram

Anonym sa...

"Där är bollen som Pernilla och jag åt ju" / Love