tisdag 12 oktober 2010

Kvalitetstid!

Hej! Igår hade jag, mamma och syrran en riktigt härlig dag tillsammans. Lille Elliot var också med förstås!;) Hällevik bjöd även igår på underbart höstväder med sol och helt vindstilla. Vi tog en låååång runda ute runt grönslätt och Hällevik, sedan blev det fika i solen här på innegården. Därefter skvallrade jag och sis lite medan mamma var snäll och putsade mina fönster, tack snälla, snälla mami! :) Elliot sov som vanligt i vagnen.

Även idag har det varit fint så jag och lillen begav oss ut i morse på en runda. I förmiddags kom prästen hit och gick igenom lite inför dopet. Ska bli så spännande, längtar tills på söndag och få se hur Elliot reagerar. Våra fina vänner Maja och Lisa ska sjunga i kyrkan. De ska sjunga Kärleksvisan som Sarah Dawn Finer sjöng för Viktoria och Daniel när de gifte sig, fast vi har ändrat om lite i texten så den passar mer till ett barn. Kommer bli så bra!

Funderar just nu lite hur vi ska duka, ska ha middag och kaffe här hemma efter kyrkan. Tänkte ha lite blåa ballonger och blåa servetter. Problemet är bara att jag inte hittat några söta dopservetter, var kan man köpa det egentligen!!? Har också lite tankar på dekorationen av bordet, får väl se om jag får tag i allt jag tänkt! En hel del är det att förbereda iaf!

Ikväll ska vi kolla på EM-kvalfotboll hos Maja & Daniel. Får väl se vilket humör Elliot är på. Blir alltid lite gnällig vid 9-tiden då han börjar bli trött så jag tror jag kilar hem i halvlek!

Naj, nu blir det spaghetti med köttfärsås här!



Härliga Hällevik!






















Privata bilder

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilken vacker promenadväg!:)
Kram

Zalina - mamma till Olivia sa...

Haha, sure om det inte vore så långt ( :

Melanie sa...

Åh så härligt, fina bilder! Kvalitetstid är viktigt;-) Han är så fin eran lilla prins;) kram!

zalina - mamma till olivia sa...

Haha, häng på du :-) själv har jag också ett x-antal kg kvar typ 5-6 kg till min "vanliga vikt". Gick upp totalt 16 kg tror jag.

Snö, ja tyvärr :) Det kom igår, men tror inte det kommer ligga kvar speciellt länge. Tycker personligen att det är alldeles för tidigt för snö.