söndag 30 oktober 2011

"Agga"

Som ni säkert förstår så är jag inte på Öland fortfarande, var bara där måndag-tisdag denna vecka med jobbet och det räckte kan jag säga! Jag HATAR att vara ifrån min familj, speciellt om man ska vara borta för natten som vi var här. Jag vet att de klarar sig och allt det där, men att inte få komma hem till mina killar eller somna nära dem är det värsta jag vet. Vi hade det jättetrevligt på Öland, bodde på Strand Hotell i Borgholm, blev en massa nya erfarenheter rikare av allt samverkande med andra vuxenutbildare, men jag skulle absolut inte vilja vara borta längre än en natt. Nu har jag verkligen utmanat mig själv denna höst och sovit borta två gånger med jobbet ( var ju på Bokmässan i GBG i september) när Pelle och Elliot fått vara hemma. Jag har haft sån ångest innan jag åkt, verklgen våndats, men när jag väl är iväg då går det hur bra som helst. Elliot är bara lite ledsen precis när jag går men han glömmer det snabbt och det känns skönt. Skönt också med tanke på att vi denna vecka kör igång med inskolningen av vår busunge. Är orolig att han blir så ledsen när man går ... Ännu än sak jag gruvar mig för men vi visste ju alla att denna dagen skulle komma! Kan nog skriva under som Sveriges oroligaste mamma, jag verkar ju nojja som allt ...

Jag ska ta inskolningen av honom så imorgon är sista dagen jag jobbar på två veckor. Känns både skönt och lite nervöst. Undrar hur Elliot reagerar, eller jag?? Hoppas det går smärtfritt annars blir det måååånga tårar för denna mamman, men som sagt, inget man kan ta ut i förskott. Elliot ska ju gå hos dagmamma och vi är verkligen jättenöjda med det valet. Men nu börjar det helt klart en ny tid i våra liv, liten blir stor, så ofattbart ... Försöka få ihop livspusslet med lämningar, hämtningar och allt därmellan! Spännande, spännande ...

För övrigt snackas det en massa här hemma hela tiden! Elliot kommer på nya ord varje dag men just nu är favvo-ordet " agga", vilket betyder flagga. Han är helt frälst i flaggor och står ofta i fönstret och studerar grannarnas flaggstång. Även när man är ute blir han helt vild om man går förbi en flaggstång och skriker "agga mamma, agga"! Man kan ju tro att han menar något annat! :) Han kan även säga "mommo" och kör med det ganska ofta till min mammas stora glädje! Idag sa han också "ilis" till vår ena katt som heter Iris, så duktig är han! Han säger en hel del annat också och det kommer bara mer och mer, så häftigt!


Fullt bus!


Inga kommentarer: