tisdag 14 augusti 2012

Sjuk

Jag hann jobba en vecka drygt och så blev det vab för min del. Elliot var hos sin mormor och morfar i lördagskväll/natt eftersom vi skulle ut och äta med två vänner här i Hällevik på jazzfestivalen. När de lämnade honom i söndagsförmiddag kändes han väldigt varm men verkade inte må dåligt alls. På eftermiddagen blev han dock mycket sämre och på söndagskvällen var febern uppe i nästan 40 grader. Han var så dålig och medtagen, har aldrig sett honom sån innan! :( Igår var en tuff dag för vår lille gosse, och även för mig som är van vid en glad liten virvelvind här hemma. Sova kunde han inte för han verkade ha så ont i halsen att saliven bara rann ur munnen på honom. Sov korta pass och sen hängde han som en igel på mig.

Kvällen/natten till idag var inte rolig och han sov väldigt oroligt och vaknade och var ledsen. Trodde det skulle bli doktorn idag men konstigt nog har han varit mycket piggare idag och mer sitt vanliga jag fast dock mer gnällig. Lite feber i morse men under em och kvällen ingen feber. Har även ätit lite bättre idag, igår gick det inte alls. Nu håller vi tummarna för att det vänt och att inte vi vuxna drabbas. Imorn ska jag jobba igen så Pelle stannar hemma med Elliot och så hoppas vi på att han kan busa med de andra barnen på torsdag!

En sak är säker, ångesten över att behöva vara hemma från jobbet är inget mot den ångest man känner när ens barn blir sjukt. Fy vilken känsla, man önskar man kunde ta över allt det onda själv.

Bilder från i lördags på oss och fina Phille & Carro. Oj så kul vi hade, skrattar alltid massor i deras sällskap! :)

Inga kommentarer: