söndag 19 augusti 2012

Slit

På årets varmaste dag har nog de flesta legat på stranden. Men inte jag, nej jag hade bestämt att röja ute så så fick det bli. Killarna roade sig hos farmor och farfar och jag har slitit med ogräs och andra tråkiga men ack så nödvändiga måsten utomhus. Svor ett tag över min dumhet när solen brände i nacken men Gud vad skönt det är när man är klar! :)

Ibland undrar man varför man gör sådana tråkiga saker som att plocka undan saker som hela tiden kommer fram igen, rensar bort ogräs som envisas med att växa upp fort som bara den igen, köpa de där fina blommorna som vissnar pga av försummelse osv. Jag gör det för att jag mår bra av att få saker och ting gjorda, ha en slags kontroll över hur jag vill att det ska vara och se ut. Låter kanske lite flummigt. Vad Pelle säger? Ja, han märker nog inte hälften av de saker jag gör som jag ovan nämnt. Han frågade idag när han och Elliot kom hem vad jag hade pysslat med när de var borta. Ha ha, tack för den! ;)

Denna varma dag avslutades med grillning med vänner på Grönslätt. Fantastiskt gott, ljummet i luften och barnskratt som klingade i luften. Helt underbart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Pernilla!
Følger bloggen din, men ikke alltid like flink til å kommentere. Lenge siden du hørte fra deg her inne. Håper alt er bra med deg og din fine familie.

Sofie sa...

Hej hej,

här är en till som saknar dina inlägg.
Hoppas allt är bra!
Hälsningar Sofie (Ystad)

Ida sa...

Saknar dina inlägg