söndag 5 augusti 2012

Typisk söndag

Idag är en sån där typisk söndag. Lite halvmulet och allmänt tråkigt. Vi har hunnit med en loppisrunda, men där var det mest skräp enligt mig. Höjdpunkten var väl fikan där Elliot sprang omkring med en glasstrut i ena handen och ett korvbröd i den andra samtidigt som han skrek "meeer doka dola"!! Alltså Cola för en som inte förstår en tvååring. ;)

Imorgon är det dags för allvaret igen. Pelle börjar jobba och Elliot ska till dagmamman. Jag började ju i torsdags så jag är ju redan van och känner ingen jobbångest överhuvudtaget. Men nu blir det dags att försöka komma in i de vanliga rutinerna, har ju ruckats rejält under semestern och vi har haft lyxen att få sova till 9- halv 10 varje dag. Får väl se hur pigg Elliot är på att stiga upp imorgon bitti.

I eftermiddag hoppas jag att vi får barnvakt så jag och Pelle kan ta tag i tapetseringen av sovrummet. Detta skulle gjorts för länge sedan men det är typiskt Pelle att dra på saker så de blir gjorda i sista stund, sista semesterdagen till exempel! Men nu ska de upp bestämmer jag så får vi väl se hur det slutar. :)

Avslutar med lite bilder från Elliots tvåårsdag! :)

Inga kommentarer: