tisdag 9 november 2010

Feber

Idag har lilleman fått feber. Märkte att han inte var sitt vanliga jag idag på mammaträffen. När vi kom hem sen vart han gnällig och ville vara nära mig hela tiden, och nu ikväll blev han jättevarm i pannan och glansig i ögonen. Han hostar också en del och tar sig för munnen heeeela tiden så jag misstänker tänder. Men är inte det lite väl tidigt??

Har iaf gett honom en alvedon-supp så jag hoppas han blir bättre snart. Gör så ont i mammahjärtat att veta att han inte mår bra ... Han sover just nu i min famn, och har gjort snart i 1 1/2 timme, lille älsklingen. Hoppas han kan sova inatt också och att febern går ner, jag nojjar så klart ihjäl mig och tänker det värsta som vanligt. Så hemskt när ens älskling inte mår bra!! Till råga på allt så har Pelle opererats idag så det är bara jag som kan bära honom också.



Två saker som står högt på önskelistan till jul. Stolarna ska vi nog få av mamma och pappa! Dammsugaren skulle vara guld värd då katterna skitar ner ofta och man då slapp att dra fram den vanliga dammsugaren hela tiden.







Bilder från Ikea & Elgiganten

6 kommentarer:

Emelie sa...

Hej Pernilla. Du ska se att han snart mår bra igen den lille killen. Första febern är aldrig rolig. Nova va tidig med tänder, runt 3,5-4 mån så det är inte omöjligt att de är på g. (Den dammsugaren är det bästa du kan ha hemma, både till katter o kommande mat som hamnar på golvet hihi) Ha en bra dag! Kram Emelie

SOFIE sa...

Usch då.. krya på dig söta lilla Elliot!! Massa bamsekramar Sofie och Ella!

Louise sa...

Vill bara berätta att jag har en tävling på min blogg: http://lisnilsson.blogg.se/2010/october/utkast-okt-29-2010.html där man kan vinna ett 300kr presentkort hos bamba.se titta in om det är något för dig!!

Hoppas lillkillen kryar på sig o blir frisk snart igen.

Anonym sa...

Hej Pernilla! gillar "bollen" som du har hängandes utanför dörren, vart får man tag på en sån?

mvh Frida

Från koja till slott sa...

Frida: Bollen är köpt i en lokal inredningsaffär här i Sölvesborg som heter Liv Interiör. Vet inte om den finns någon annanstans faktiskt!

Mvh Pernilla

Anonym sa...

den dammsugaren är inte alls bra vill jag bara medela