måndag 1 november 2010

För exakt två år sedan ...

... flyttade vi in i vårt hus. Den 1 november 2008 var en fredag och jag minns det som igår när vi satt i soffan på kvällen och njöt av att äntligen vara på plats. Vi hade då stora drömmar och visioner om hur det skulle se ut så småningom och vad vi skulle göra med huset. Mycket har gjorts och mycket ska fortfarande göras, men det är inga direkt akuta saker vi har kvar nu utan mer sådant som man skulle vilja göra.

Resan har varit tuff, väldigt tuff. Det var mycket, mycket jobbigare att renovera ett hus än vad jag hade förväntat mig, och framförallt väldigt dyrt. Och för att inte tala om all tid som det faktiskt tar! Allt har tagit mycket längre tid än vad jag hade trott. Och för två år sedan så trodde jag nog att vi idag, 1 november 2010, skulle stå med dett HELT färdigt hus, där allt både invändigt och utvändigt var tip top och klart. Idag vet jag bättre och jag vet framförallt att man även måste leva mellan varven och inte bara fokusera på huset och det som ska göras. Vi har gjort allt själva här inne och jag är så oerhört stolt över mig själv och framförallt över Pelle som ändå dragit det tyngsta lasset i renoveringen. Vi får ständigt massa kommentarer om hur fint huset blivit och att man verkligen ser förändringen, tack till alla er! =) Vi som lever i det ser det inte så, men när man väl tittar på bilder från när vi flyttade in så ser man vad som verkligen gjorts, det är häftigt!

Jag hoppas vi kan fortsätta renovera huset och förverkliga de drömmar vi har med det så småningom. Men just nu ligger vårt fokus på vår älskade skatt Elliot som nu ligger här och sussar gott i soffan. Med ett litet barn hinner man inte som förr och jag är glad att vi gjort så mycket som vi gjort för det skulle inte funka att hålla på som vi gorde i början och samtidigt ha en liten bebis. När vi flyttade in ville vi verkligen bli gravida men inget hände. Idag är jag faktiskt glad att det tog oss två år att bli gravida. Det var helt enkelt inte meningen innan. Vi skulle först få klart de stora bitarna på huset, vilket vi fått. Nu spelar faktiskt inte huset så stor roll länge, inte när man har något annat mycket större att fokusera på. Men visst kan jag erkänna att jag ständigt funderar på nya projekt! ;) Nästa är i alla fall att inreda lillemans rum samt att göra vid det enda orörda rummet där uppe som ska bli ett teverum. Helst innan jul men vi vet ju alla hur det kan sluta! ;)


Huset 2008












Huset 2010





Taget för några veckor sedan när ytterdörren fortfarande bara var målad en gång. Nu är den klar men orkade inte gå ut och knäppa nya bilder! ;)





Privata bilder


Skulle vilja göra en jämförelse av hela huset, då och nu, men det får bli en gång när tid finnes att leta upp alla bilder. Men visst ser man skillnaden utvändigt?!

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tycker att ni tänker helt rätt! Man måste leva också och nu ska ni naturligtvis njuta av Elliot också!:)
Huset har blivit jätte fint!
Kram

Jennie sa...

Ert hus är väldigt fint :)

Rose Garden Malevik sa...

H
Ä
R
L
I
G
T

H
U
S

Ha det gott
Håkan

Elin sa...

Livet blir ju inte alltid som man planerat, men bra är ju som sagt det många ggr :) Det har varit jätteroligt att följa er renovering & det har absolut blivit riktigt stor förändring! Men visst är det jobbigt, man tror alltid att det är så mkt lättare än vad det är. Men kul är det när det blir resultat :)

Jag är övertygad om att det kommer vara supersnyggt och precis som ni vill ha det så småningom, men som du säger så är det viktigt att leva också, spec med en liten knodd :)

/Elin

Stina sa...

Ni har ett väldigt fint hus.:-) Stina

Louise - Kvinnlig målare och mamma till Hampus sa...

Har blivit jättefint. =) allt väl med er?