lördag 6 november 2010

Plock

Hej svej!

Lördag igen, känns som igår! =) Veckan har varit fullspäckad så idag har vi bara tagit det lugnt och myst jag och lille Elliot. Pappsen har varit på galej tsm med sina kompisar så vi har varit ensamma jag och lillkillen! En långpromenad har vi hunnit med, ett bad och nu har min pappa varit här med mat som vi har mumsat i oss! Så gott, så gott! Tittar nu på "Så mycket bättre" på fyran, älskar det programmet så genuint på nåt sätt och så bara älskar jag Petter! ;)

Tänkte på en sak när jag städade här innan idag. Ni andra som har barn, visst är det saker att plocka med hela, hela tiden!? Vet inte hur många gånger per dag jag plockar undan, allt från filtar, nappar, leksaker, kräkhanddukar, lillens kläder, mössor osv. men ändå så ligger det nya saker utspridda hela tiden! Är väl inte så pedantiskt lagd men ibland känner man att när man har lite tid över så är det verkligen det enda man gör, alltså plockar, plockar och plockar! Säkert många som känner igen sig och värre lär det väl bli när lilleman själv kan dra runt med alla leksaker så det är kanske bara att vänja sig! Det ska ju trots allt synas att det bor ett barn i huset, och tro mig det gör det här! =)






Förmiddagsbus med mamsen!













Privata bilder

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Att plocka och plocka och plocka lite till, det är nog en mammas stora lott här i livet!:)Men det är det värt!
Kram

Melanie sa...

Åh vilken fin body han har, jättesöt verkligen!!
Så känner jag också, man bara plockar och plockar;-) Men precis som du säger, så ska det synas att man har barn i hemmet. Då känns det äkta på något sätt, som ett hem fullt av liv! :-)

Kramar!!

Life Of An Angel sa...

Ja oj vad det plockas, o plockas, o plockas.. Det känns ibland som om det är det enda man gör när lilleman sover :-)

Anonym sa...

Om du tycker du plockar mycket nu..vänta till han är cirkus fyra bast och har fått miljoner leksaker som han drar fram varje dag och kanske har han då fått ett syskon som också drar fram leksaker..men jag håller med Grodmamman..det är det värt.
(att städa när man har småbarn är som att skotta i snöstorm)