måndag 22 november 2010

Två streck

Den 22 November 2009



Den 22 November 2010




För exakt ett år sedan fick jag två streck på en sticka, två streck som förändrade mitt och Pelles liv. Lyckan var total, vi hade äntligen efter två års kämpande lyckats med det som alla andra tycktes lyckas med bara genom att titta på varandra; vi skulle ha barn! =)

Min lyckligaste dag så långt i mitt liv och nu är det naturligvis dagen då lille Elliot föddes. Tänk att de två strecken var vår underbare son, kan fortfarande inte fatta det. För ett år sedan var jag sååå lycklig över de där två strecken, och idag kan jag inte sluta le för det sitter ett friskt gossebarn här hos mig och ler och jollrar. Vi är så glada att det var Elliot som kom till oss. Och jag vet att jag tjatar om hur fin han är och hur lyckliga vi är. Men i två år så kämpade vi och när det äntligen fungerade fick jag en graviditet som innebar allt annat än njutning. Den var kantad med oro, tårar och sjukskrivning. Så nu tänker jag njuta, njuta av att vi ha fått vårt fina barn och att vi faktiskt lyckades trots att det var tungt där en period. Så jag tänker fortsätta skrika ut hur lycklig jag är, det är jag värd!

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Självklart är du värd detta!:)
Hade två missfall innan vi äntligen fick vår efterlängtade son och den graviditeten slutade i v 33+1. Klart att jag också kände att jag då var värd att ha en älskad son efter det!:)
Njut av godingen!
Kram

Anonym sa...

Haha, där blev jag lurad minsann :) trodde det var mer smått på gång.

Att få barn är det underbaraste i livet men tyvärr inte alla förunnat.

SOFIE sa...

Åhh gumman det är ju jätte härligt att höra hur lycklig du är!! =) Självklart ska du fortsätta sätta ord på alla dina härliga lyckokänslor!! Med all rätt, ni har en underbar liten son!! <3 Massa kramar!!

SOFIE sa...

Hihi jag trodde också först att ni skulle ha en till ;)

Melanie sa...

Jag plussade den 16 Nov förra året, helt sjukt att tiden gått så fort och nu är våra små bebisar så stora redan! :-)

Anonym sa...

ledsamt men ändå skönt att veta att det är fler som fått kämpa...verka som alla runt omkring mig blir med barn bara gubben skakar på kalsongerna....själv har vi kämpat i två år i januari...!

Gud vad söt han är ert lilla mirakel! <3

Hanna sa...

Fint det, fortsätt vara lycklig och ja, han är attans fin:)!