onsdag 10 augusti 2011

Omställning

Hej på er! Ja, nu har man snart jobbat i två veckor och jag kan bara konstatera att det är ett helt nytt liv som börjat. Inte sämre på något vis, nej jag trivs verkligen jättebra med att jobba, att få träffa mina fina kollegor varje dag, mina elever och känna att man verkligen är igång! Nej, omställningen är ju den enorma trötthet som faller på när man kommer hem, en trötthet som i alla fall inte jag hade när jag gick hemma och var mammaledig. Nu har man varit igång 100% en hel dag och kommer hem helt slut i rutan och istället för att lägga sig och slappa så har man ju sin lille prins att ta hand om och leka med. Det är verkligen full rulle när man kommer hem så inte förens han somnat, ja då känner man hur sjukt trött man är. Orkar knappt ta tag i något här hemma då! Antar att det som sagt är en omställning och att man kommer in i det så småningom. Men jag undrar hur man kunde vara trött när man INTE hade barn, när man bara hade sig själv att tänka på när man kom hem från jobbet!!? ;) Nu kan jag verkligen förstå Pelles situation när jag var mammaledig och han kom hem helt slut efter jobb. Då tyckte jag bara han var lat och tråkig, hihi, men nu är det tvärtom ist! ;) Och han har nog verkligen fått känna på hur det är att vara pappa"ledig", för ja, någon ledighet i sig har han nog förstått att det inte handlar om direkt! Lilleman som styr här hemma, det är ett som är säkert! =)

Utvecklingen på vår lille buse går i alla fall i raketfart och det pratas en hel del här hemma. Mest är det "där", mamma och pappa som man hör tydligt men han härmar även olika ljud när man frågar honom. Han kan vad hunden säger, kossan, kissen och bilen. Så jäkla söt när han härmar dem och vilken inlevelse han har när han säger "brrrum, bruuum"! Han gör även saker man säger till honom, typ hämta pappas sko, stäng av teven, klappa kissen, sparka bollen mm. Så duktig är han och man blir så stolt! =))



Bilder på vår lillbuse som min morbrors sambo tog den 29 juli när vi firade morfar. =)







Inga kommentarer: