torsdag 1 december 2011

16 månader!

Idag säger vi grattis till vår lille stjärna som fyller 16 månader! Tänk att han blivit så stor, galet! Nu är det bara en månad kvar sen är det 2012, det året han fyller 2! Känns ju nyss som han föddes. Nästan så man börjar längta efter en liten bebis till, den där tiden går ju alldeles för fort, och nu är det en stor liten gosse som vi har här hemma!

Elliot är en väldigt framåt kille som vet vad han vill, har han alltid varit. Nu vid denna ålder har han även ( som jag nämnt) fått ett humör som inte är nådigt när han inte får som han vill.

- Han babblar på en massa och kan säga en hel del ord som tack, natti, napp, paj, lampa, där, hej, nej, tutte, mamma, pappa, mommo, handduk (!), kex och en hel del annat som vi inte riktigt har fått grepp om! ;)
- Är en riktig liten härmapa, gör vi något så räcker det att han ser det en gång sen ska han göra likadant som vi.
- Älskar att vara ute, titta på barnprogram och dansa med till sångerna (Disney Junior är favoritkanalen). Gillar när man tittar i böcker och läser med honom men har för tillfället svårt att sitta stilla. Älskar att leka med allt han helst inte ska, bryr sig inte så jättemycket om sina leksaker utan det är mer diverse saker i hemmet som får agera underhållning!
- Är väldigt aktiv och klättrar överallt, hoppar runt och har sig, ofta man har andan i halsen vill jag lova!
- Är väldigt kramig och springer mot en med öppna armar när man kommer hem från jobbet, det bästa som finns!
- Sover middag en gång på dagen, somnar för natten vid ca. 19-tiden. Vaknar oftast vid 6.30-7.00 av sig själv när vi inte ska till dagmamman. Annars får man väcka honom. Går som sagt hos dagmamman och stormtrivs där! Var ledsen i början men nu går det hur bra som helst, vill knappt hem när man hämtar honom.
- Har för tillfället en ganska så mammig-period. Är lite bättre nu men vissa dagar kan jag inte gå utom synhåll fören han blir helt hysterisk.
- Har fått en hel del tänder, fyra uppe och tre nere vad vi kan se. Äter det mesta, men är inte så förtjust pasta och potatis som vi gör. Går bra när det är burkmat. Fisk är ingen hit heller. Favoriten är fortfarande lasange och köttfärssås! :)
-Har storlek 86/92 i tröjor och 86 i byxor. Kan även ha 80 i vissa byxor.
- Är en glad och sprallig kille som man redan nu kan se kommer bli en liten lirare av något slag. Älskar att springa och sparka boll och hänger lätt med de lite större killarna hos dagmamman i boll-lekarna. MAIF nästa! :)

Älskade lille buse!




2 kommentarer:

SOFIE sa...

Grattis fina killen! =) Vad duktig han är på att prata!! =) Massa kramar!!

Emelie sa...

Hej! Det är första gången jag är inne och kikar på din blogg och jag fastnade direkt. Ert hus är bedårande, så fint det blivit. Jag och min man köpte hus i Åhus -09 och har sedan dess renoverat och gjort om. Jag är också inne på vitt och åter vitt! Tack för en trevlig blogg (som jag med glädje kommer fortsätta läsa).