fredag 30 december 2011

Time flies

En dag innan nyårsafton idag och snart stundar ett helt nytt år som än så länge står oskrivet. Vi har dock en hel del att se fram emot det kommande året, två saker som jag VET kommer bli fantastiska, så jag kommer att gå in i det nya året med lycka och glädje o kroppen. 2012 kommer att bli ett fantastiskt år! :) Det är även året då Elliot fyller 2, herregud han föddes ju nyss!? Så ofattbart vad tiden rusar när man har barn.

Dock är det inte så jättepositiva tongångar här just nu i skrivande stund. Har dragit på mig ännu en förkylning och hade feber i förrgår och igår, dock något bättre idag men näsan rinner likt en vårflod. :( Så trist att vara sjuk när man är ledig från jobbet. Men man får se det positiva att man slipper vara sjukanmäld och förlora en massa pengar iaf, alltid nåt! :) Vi tar det bara lugnt här hemma alltså. Pelle försöker roa lilleman så gott det går när jag vilar och mellan varven fixar han uppe i rummet som vi håller på att renovera. Nu är allt klart förrutom golvet. Vi var och köpte färg till det häromdagen så efter slipning blir det vitt! Längtar tills det är klart och man kan börja inreda där och framförallt tills vi kan använda det!

Nyårsafton skulle vi tillbringat tillsammans med mina föräldrar plus några till men eftersom jag är sjuk så har vi bestämt oss för att bara vara hemma. Vill inte smitta ner en massa andra och med handen på hjärtat så känns det faktiskt väldigt skönt att bara vara hemma med lilla familjen och mysa. Jag och Pelle tänkte laga något gott till oss och skåla in tolvslaget på balkongen där vi har fin utsikt över hamn och by här i Hällevik. Får väl se om lilleman vaknar av alla smällarna eller om han sover sig igenom natten som han gjorde förra året!




Elliot förra nyårsafton! En liten, liten kille! :)




Ett år senare, sittandes på soffbordet. En vanlig syn här hemma nuförtiden! :)

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag är snorig, inte kul alls när man är ledig och hade tänkt ha tid för träning m m. Orkar inte så mycket...
Gott Nytt År!
Kram

Anonym sa...

Vad är det för fantastiska saker som du med jämna mellanrum brukar nämna som inträffar år 2012?=)

Anonym sa...

En bebis till på G ;)

Anonym sa...

Gott Nytt År!Jag gissar att ni ska bygga nytt fint hus!!?och dags för syskon!
Sofia