söndag 22 april 2012

Lite här och där

Fy vilket trist väder det är idag! Regn och tråk, finns absolut inget kul att hitta på. Jag har därför passat på att städa hela huset, inte ofta det görs kan jag erkänna. Med två heltidsjobb, fotbollsträningar, dansträning och en lite kille som ska få all vår uppmärksamhet på den dyrbara lediga tiden så blir liksom hemmet lite eftersatt. Brukar ta ett varv med vår sladdlösa dammsugare varje dag men den tar långtifrån allt. Nu kändes det så dammigt och smutsigt att en rejäl städning var nödvändig. Det tar emot innan man sätter igång men gud så skönt det är nu efteråt! Ska tänka på set nästa storstädning! :)

Eftersom Elliot bestämde sig för att vi skulle ta morgon vid halv sju så har jag hunnit med allt detta innan middagstid, så något positivt finns det ju med att vakna tidigt! Han var trött redan vid elva tiden och slocknade i soffan, vaknar nog när som kan jag tänka mig, då blir det fullt ös igen och det dör städningen blir väl ett minne blott! ;)

Vet inte alls vad vi ska ta oss för resten av dagen. Känns ju så där lockande att gå ut. :/ Dock får vi ett spännande besök i eftermiddag som jag hoppas blir positivt och givande! ;)

Slänger upp lite bilder från hemmet som är tagna lite här och där, uppe och nere ...

1 kommentar:

Zalina - Olivias mamma sa...

Måste också erkänna att vi inte heller hinner städa i den utsträckning man kunde förr och jag lägger hellre min dyrbara tid på Olivia än att städa!