måndag 2 april 2012

Ny fas och nya lyktor

En mycket trött och irriterad mamma här på kvällskvisten. Dagen har gått upp och ner, stressat hit och dit och dessutom gick dansträningen uselt. På toppen av detta verkar det som om Elliot kommit in i en ny fas, ja eller jag vet inte vad det är med honom.

Vi lägger alltid honom varannan kväll och det har alltid funkar kanon, fram till för fyra kvällar sedan ... Elliot är helt hysterisk när Pelle ska somna honom, han skriker i ren panik efter mig så han knappt kan andas. Så hemskt för alla kan jag säga och Pelle e helt knäckt.

Idag hade han hållit på i en timme innan jag kom från träningen vilket resulterade i att jag fick lägga honom idag igen när jag kom hem. När ska jag hinna duscha och göra det jag ska?? Och det är verkligen så att det funkar INTE när Pelle ska lägga honom, tro mig. Hoppas bara det är en fas för såhär vill vi verkligen inte ha det ...

Nu till nåt lite roligare. Igår hämtade jag hem mina fina lyktor från Zelected by House. Älskar dem! Fick plats på det nya BRUNA loppisbordet! ;-) Här ser ni också lite av mitt påskpynt, är inte så mycket för det där så det är väldigt sparsmakat här hemma på den fronten.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Hej Pernilla.
Vi har haft de där "natta-faserna" här också och jag kan bara säg stå på er! Visa att det är ni som bestämmer och inte lilleman. Vet att det är fruktansvärt för ffa Pelle men om han orkar stå på sig så vinner ni till slut. Nova testade oss i ca en vecka men vi gav oss inte o sen gav hon med sig då hon förstod att de lönar sig inte. Skittufft!!! Men jag hejar på er. Det håller liksom inte att natta varje kväll, man orkar inte de. Hon kunde också skrika läääänge men till slut somnade hon o visst hon va helt slut vissa dagar men trägen vann. Hoppas de blir bättre. Kram Emelie

Från koja till slott sa...

Å tack fina Emelie för dina tips. Skönt att veta att andra har/haft det likadant även om jag inte önskar någon detta. :/ Vill minnas att Nova hade en period när vi träffades hos Lisa och Matte i våras/somras och kommer ihåg hur jobbigt ni beskrev det hela. Det gäller väl att stå på sig antar jag även om det är fruktansvärt svårt. Våra hjärtan brister när han blir så ledsen och det slutar ofta med att hela familjen gråter ...

Hoppas allt är bra med er och att du växer och frodas! ;-)
Kramar!