fredag 20 april 2012

TGIF

Då var det äntigen fredag! Fy vad trött jag varit idag, känns att man har en hel arbtesvecka i ryggen och det ska bli så skönt med helg. Även denna helg bir det en hel del fotboll då fredagen bjöd på hemmamatch mellan vårt älskade Mjälby mot Djurgården. Jag och Elliot hängde där en halvtimme innan vi gav upp då det både var kyligt och lillemman började bli trött. Skönt att man bara kan gå hem på sådär 5 minuter! :)

Imorgon är det Pelle som spelar hemmamatch i Bromölla så vi ska dit och heja på honom hade jag tänkt. Hoppas Elliot kan sova lite tidigare middagsnap imorgon så vi hinner till avsparken klockan tre men det återstår att se. En sak har jag lärt mig och det är att det inte går att planera när man har barn, det är ett som är säkert! :)

Veckan har rullat på och något stort har faktiskt hänt här också! Elliot fick sin andra kusin i början av veckan, Pelles bror Ola och hans Lina fick sitt andra barn och Melker blev storebror! En liten ficka föddes uppe i Stockholm! Så kul eftersom det är den första flickan som föds i Pelles familj bland kusinerna så det känns extra speciellt! Längtar tills vi får se det lilla livet, har planerat att vi ska åka upp till Stockholm i sommar så vi hoppas tiden går snabbt!

För övrigt kan jag säga att jag frusit mig igenom denna vecka för fy vad kallt det varit! Jämför med förra året då det inte alls var så här kallt vid denna tiden, känns ju som höst! Har fortfarande vinterjackan till jobbet och mina kängor åkte faktiskt fram igen häromdagen då mina converse blir alldeles blöta och dana av detta regniga slasket. Nä, nu vill jag ha vår och värme, blir ju för fasen deppig av detta! Känner verkligen att jag behöver energipåfyllning av något slag då det är mycket stress just nu, mycket på jobbet samt att Elliot är inne i en trotsig period. Så please, lite vårvärme nu tack!! Nepp, nu ska jag mysa ner mig i soffan med ett glas vitt! Trevlig fredagskväll på er!

Vi träffade på denna skyltdockan som enigt Elliot var "Farfar"! Har inte undgått honom att farfar är en riktig Mjällby-fantast! ;)



Snälla, ge oss lite värme så jag kan använda min nya vårjacka! :)

Inga kommentarer: