söndag 1 april 2012

Planering

Söndagen började tidigt här hemma idag. Elliot slog upp sina blå vid sex (!) i morse och det var min tur att gå upp. :/ Man får i alla fall ut det mesta av dagen så att säga! Solen sken och det var ganska härligt om än lite blåsigt ute så vi begav oss ut på en prommis vid nio- tiden. Elliot gillar att gå den första biten, och det går ganska så lååångsamt eftersom han ska titta på allt och inget. Efter en stund vill han alltid sitta i vagnen som tur är! ;) När vi kom tillbaka tilltog vinden och det blev kallt. Hindrar dock inte Elliot, han ville absolut inte in och favvo- sysselsättningen är att kasta upp bollen i en buske typ hundra gånger och så får jag hämta den. Han har fått detta påhitt från Teletubbies! ;)

Passade på att fota huset när vi var ute. Har våra planer på en altan på framsidan, en plan som funnits där länge och som vi nu hoppas vi kan sätta i verket. Jag skulle vilja rita upp hur det ska se ut men vet inte riktigt hur jag ska göra, är verkligen kass på sånt! Men tanken är altanen ska börja utmed verandan, dvs trappräcket ska bort och så ska den löpa ut från huset en bit på gräset. Det blir en trappa centrerad som man går upp på däcket för att komma till verandan. Det stora fönstret ska bort och dubbeldörrar ska dit. Vet dock inte om de blir helglasade pga av insynen. Tror dock det hade blivit snyggast. Runt om blir det ett vitt, ribbat räcke precis som på verandan. Behöver jag säga att jag är sugen på detta?? ;)









När Elliot sov sin middagslur lämnade jag honom och Pelle och körde en liten loppis-runda. Har ju hittat mina guldkorn och idag lyckades jag fynda igen! Ni ska få se vad imorgon. Kan avslöja att priset var 35 kronor! :)

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Visst är det kul att planera nya projekt och ännu roligare blir det ju om man kan genomföra dem sedan. Låter som att det skulle kunna bli jätte bra!:)
Kommer ihåg den där tiden när barnen ville gå själva den första biten. Det gällde att inte ha bråttom då!:)
Kram

Felicia sa...

Pernilla du får skaffa en hund som kan hämta bollarna;) Lily sitter redan i gåstolen och "kastar" bollarna som Jessie kommer och lämnar så fint:) det låter som mycket fina planer på bygge!
Kram kram

Lina sa...

Kan varmt rekommendera "google sketch up". Ett gratis ritprogram som är perfekt när man ska bygga till/ändra om. Vi har använt det vid bygget av vårt hus. Du kan göra enkla skisser, men oxå avancerade om du har tid/ork och lust att riktigt sätta dig in i programmet.