lördag 31 mars 2012

Wanted for outdoor

Fin fina möbler/utemöbler från Rusta och Ikea att ha utomhus i sommar. Älskar bordet! Vi har våra planer för hur vi vill ha det, men vi får väl se hur det slutar! Planeringen är iaf i full gång och jag hoppas att det blir verklighet :)







Lördagskväll och helgen har hittills varit lugn. Jag åkte i torsdags på någon slags magsjuka "light" med illamående, kramper i magen, feber och noll matlust. Jobbade igår men fy vad dåligt jag mådde. Vet inte om det varit något jag ätit, magkatarr eller helt enkelt någon tråkig basillusk. Idag har jag mått bättre men vi har ändå tagit det lugnt, varit hos mina föräldrar och kvällen har spenderats i soffan. Skönt med sådana helger när det inte finns några måsten! Har ändå lite planer på att måla mitt lilla loppis-bord imorgon. Lutar nog faktiskt åt att jag målar det ändå. Känns som om det smälter in här mer om det blir vitt. Jag gillar det nu med, men det känns liksom inte som "jag".

Som ni säkert ser så duggar inte mina inlägg så tätt. Dels känner jag att tiden inte finns där och så är det väl lite si och så med motivationen också. Jag ser att ni är många som kikar in här varje dag, men man får inte så mycket respons på det man skriver. Jag fiskar absolut inte efter kommentarer, jag är själv superdålig på att kommentera hos andra! :/ Jag bloggar mycket för min egen skull därför att det är kul att kunna gå tillbaka och se vad man gjort, tyckte och tänkte. Men det är klart roligare om man får lite respons på det man knåpar ihop. Jag kommer att fortsätta att blogga när lusten finns där vill absolut inte att det ska bli ett tvång. Men det hade kanske varit liiiite roligare om ni som kikar in här kunde ge er till känna nån gång så där! :)

5 kommentarer:

Frida Iveskär sa...

Så är det helt klart:) man tycker att det är roligare om man får respons:)

Gillar ditt tänk gällande altanen. Vi har precis börjat nu och det ger mersmak kan jag säga.

Hoppas du sover gott nu:)

Kram

Cattis sa...

Inget skoj med maginfluensa light!!
Fina utemöbler...är så roligt att drömma o planera hur man vill ha det!

Ha en fortsatt bra söndag!

Anonym sa...

Haha, du är rolig du Pernilla- maginfluensa light!;)

Du kanske ska tänka om och enbart skriva för din egen skull. Varför är du så beroende av att andra ska kommentera, tycka och tänka?

/L.

Pernilla sa...

L: tycker inte jag är så beroende av det med tanke på att kommentarerna minskat sen jag blev mamma och inte lagt så mycket fokus på att skriva om renoveringen och om huset. Så hade jag varit beroende av vad andra tycker och tänker så hade jag väl slutat blogga för länge sen eller?

/P

Sara sa...

Passar på att ge mig till känna och fråga var den vita stolen på bild nr 2 kommer ifrån? Ikea eller Rusta? :)