lördag 24 mars 2012

Bebismys och livskvalité

Lördagen började tidigt för vår del! Vid sex började Elliot snacka så det var bara att försöka kämpa upp de blå! Satte på Disney Junior så man kunde morna till sig lite, funkar alltid! :) När vi kom ner möttes vi av en klarblå himmel så efter det sedvanliga Pippi- tittandet, frukosten intagen och fix och påklädning begav jag och lilleman oss ut i det fina vårvädret. Det var helt underbart och jag var faktiskt glad att vi var uppe så tidigt så vi kunde njuta av denna fantastiska morgon!

Att få bo vid havet är verkligen livskvalité för mig. Skulle inte kunna byta bort det mot någonting! Havet låg som en spegel, så vackert. Det skänker någon slags inre ro i mig. Att se de slitna fiskebåtarna där fiskmåsarna sitter på rad och solar sig, känna lukten av hav och tång och bara njuta av den fina utsikten är lycka. Älskar Hällevik, särskilt så här års när den lilla byn vaknar till liv efter vintern. Oj, blev visst lite djup nu! :)

Efter prommisen begav jag mig till Sölvesborg för fika med delar av tjejgänget. Träffade Jenny och Robin och deras söte lille Theo som är blott 1,5 månad. Herregud vad bebissugen jag blev, han var helt underbar! Kan inte fatta att Elliot varit så där liten, vad man glömmer snabbt.

Efter fikat begav jag mig hem till min egen lilla stjärna som efter mat och Pippi- tittande somnade gott i soffan. I eftermiddag kommer farmorn hit och hämtar min skatt då jag ska bege mig till Kristianstad för mer mys med fina tjejerna! :)

2 kommentarer:

Linda sa...

Förstår det, verkar vara helt underbart att bo precis vid havet :)

Emma - Från min sida sett sa...

Åh vilket fint hus ni har! Mysigt med havet!

Kika gärna in hos mig, har en rolig tävling just nu i samarbete med Eco Wallpaper, fin fina tapeter i vinst:-)

Ha en fin dag!