lördag 17 mars 2012

Effektiv

Oj oj vad jag har varit effektiv idag! Tycker jag själv iaf! ;) Pelle åkte iväg vid åtta i morse då han hade match i Ronneby. Jag förstod att det jag hade tänkt pyssla med inte skulle bli av med en liten buse hör hemma så jag planerade en lång promenad, bus ute mm. Men så ringde svärmor och sa att hon längtade så efter lilleman, vilket passade perfekt så jag kunde ta itu med det jag tänkt. Lämnade Elliot vid tio- tiden och tog sedan fart här hemma.

Jag hann med att putsa alla fönster,
både utvändigt och invändigt. Köpa penseer och plantera desamma på framsidan. Hann även med ett loppis- besök och jag kan säga att jag hittat en riktig liten guldgruva nere i lilla Hörvik. Fyndade ett litet bord och har även funderingar på två andra möbler, ska dit en sväng och titta igen. Så glad e jag för mitt lilla fynd! :)

Fönstrena blev bra och blommorna fina så nu får gärna solen titta fram också. Kan säga att det var kallt att stå ute och putsa, ingen vårvärme idag i Hällevik. Synd bara att fönstrena inte kommer att vara rena så länge till här inne, men nu kan jag i alla fall säg att de är putsade! :)

Hos oss denna lördag.

1 kommentar:

Zalina - Olivias mamma sa...

Wow, vart ju super fint med dina nya stolar! Och vilken fiiiiin lampa, vart har du hittat den??? =)

Låter som ni haft en trevlig helg =)