lördag 3 mars 2012

Villervalla

Uppdateringen här har inte varit den bästa men tiden räcker inte till. Inspirationen och orken finns inte där riktigt när man har annat att tänka på 24/7 med jobb, lämning/hämtning från dagmamma, snorig näsa, vardagsbestyr och en extrem-mammig liten gosse. Måste vara en fas eller nåt för när jag är i närheten kan jag inte lämna Elliot en sekund. Går absolut inte med pappa utan det är bara "min mamma" som gäller. Ni förstår kanske att det inte blir så mycket gjort då! Idag har jag i alla fall (läs jag och Elliot) städat hela huset, dock inte så noggrant som jag först tänkt, inte så lätt med en 1,5 åring i hasorna som drar fram ALLT man precis plockat undan! Men lite städat blev det i alla fall, och nu får det va till nästa helg helt enkelt.

Dagen har varit underbar här med sol och fint väder hela dagen. Har rensat upp lite utomhus och plockat bort alla döda, gamla ljungplantor jag hade här och var sen i höstas. Men väntar med penseer, tycker nog det känns lite tidigt för det ännu. Vi har varit ute mycket och Elliot har trots sin snoriga näsa busat på bra. Han älskar att vara ute och vill aldrig gå in, man får locka honom med både det ena och det andra innan han ger med sig. Idag blev det ett geléhallon till lilleman när han kom in, så han var nöjd! ;)

Surfade runt lite tidigare när Elliot tog sin middagsnap och hittade en jättesöt jacka från Villevalla som jag tänker köpa som en lite mer finjacka till våren. Kunde inte motstå den, så fin! Har redan köpt en från NAME IT men den är nog lite mer dagis-vänlig, denna kommer han ha när det blir varmare och min erfarnehet säger att han behöver två jackor! ;)



Han kommer bli så fin, precis i Elliots stil! :)




Inga kommentarer: