tisdag 28 februari 2012

"Min mamma"

Tröttare än tröttast är jag nuförtiden och ambitionen att gå och lägga sig tidigare blir just bara en ambition, tyvärr. Ögonen är som fastklistrade på morgonen när alarmet envist ringer och en extra halvtimme eller bara några minuter hade varit underbart just då men det hinns liksom inte med. Allt måste helst klaffa på morgonen med fix av sig själv innan man väcker Elliot, hans humör i kombination med avklädning, tvättning, påklädning och utfodring mm, så det finns tyvärr inte utrymme för några extra minuter i drömmarnas värld.

Lilleman är fortsatt snorig och har en hemsk hosta så idag fick han vara hos sin mormor när vi jobbade. Kändes bäst så. Han verkar piggare men hostan sitter kvar, imorgon blir det dagmamman igen eftersom han inte har nån feber. Jag känner mig typ halvförkyld hela tiden och längtar mer än någonsin efter sol, värme och fågelkvitter. Verkar som om det ska bli varmare nu, hoppas, hoppas! :)

Elliot pratar mest hela tiden, munnen går i ett och nu har han börjat sätta ihop två ord! Det började med "sitta där" och "titta där" och det senaste är "min mamma". När han säger det så pekar han på mig och hjärtat bara smälter! :) Han härmar efter nästan allt vi säger, orden bara kommer! Så häftigt och man blir så glad och stolt över sin duktiga, lille kille! :) Nehepp, sova var det visst som gällde nu!

Elliot på BVC när vi var där på 1,5 års-kontrollen. Sköterskan berömde honom och sa att han är väldigt duktig på ord och att "prata" för att inte vara äldre. Mamman växte några centimeter då så klart! ;)

1 kommentar:

oksana sa...

http://adbro.blogg.se/

jag kan inte sluta gråta...