torsdag 23 februari 2012

En stjärna till en stjärna

Får väl börja med att gratulera vår kronprinsessa och Daniel till deras lilla prinsessa! Nyheterna och internet fullkomligt svämmar ju över av skriverier och intervjuer om detta. För min egen del är det lite to much. Stackars Vickan, kommer ihåg hur fräsch man kände sig första dygnet efter man hade fött. Men de visste väl hur det skulle bli antar jag! :) Men kul är det att det blev en liten sessa! Undra vad de väljer för namn? Verkar som om vi får veta imorgon. Tippar på en liten Alice eller kanske Astrid, som jag för övrigt tycker är fint för min lilla mormor heter så! :) Om vi skulle få en liten flicka har jag två namn som jag väljer mellan, älskar dem så mycket att jag hoppas att de kommer till användning! ;) Dock är jag ganska så säker på att Elliot kommer att få en liten lillebror så de där tjejnamnen kan jag nog drömma om! ;)

Idag har jag vabbat för min lille älskling. Han är fortfarande snorig och hade lite feber också innan. Verkade lite piggare i kväll så jag hoppas att han mår bättre i morgon. Pelle stannar hemma då med honom för jag är tvungen att jobba.

Köpte hem en vårjacka till lilleman häromdagen från Name it. Älskar färgen och att den är ganska enkel. Har kikat runt både hos Kappahl, Lindex och HM men inte hittat någon som faller mig i smaken. Tycker det är så mycket mönster på det mesta och jag är lite allergisk mot det. Denna var superfin i en turkos nyans med gröna detaljer och den fina Name it loggan i form av en stjärna där bak. Dessutom är den vind/ vattenavvisande och har fleece på insidan. Tror och hoppas att Elliot kommer trivas i den!

Någon undrade om maten jag gjorde till Pelles kalas. Gå in och sök på Grekisk pyttipanna så kommer det upp en massa recept! Jag hade fläskfilé som legat i marinad över natten, klyftade potatisar, paprika, zucchini, rödlök, vitlök i min som jag blandade ihop. Toppa med lite tärnad feta ost och så in i ugnen. Superenkelt och gott! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske ska ändra lite i din presentation, för du är väl inte mammaledig just nu?;) Hihi...