söndag 5 februari 2012

Lite om mig

Min fina vän Emma utmanade mig till att svara på lite frågor, so here we go!

Vad gjorde du för 10 år sedan:

Då var jag 20 år och levde livets glada dagar! ;) Jag började studera på lärarlinjen på Högskolan i Kristianstad, flyttade hemifrån in till Sölvesborg i en liten mysig lägenhet tillsammans med Pelle. Vardagarna gick åt till mycket plugg och helgerna tillbringades ofta tillsammans med delar ur mitt fina tjejgäng. Det vart mycket häng i Karlshamn på "Båten" (en nattklubb som var på en båt vid kajen) där vi dansade loss och träffade en hel del udda figurer! ;) Det var även detta år som jag först började dricka alkohol faktiskt. Hade avstått från detta tidigare men nu blev det ett och annat glas vin som slank ner. Jag är glad att jag väntade så länge med alkohol, absolut ingenting som jag skäms för och jag tycker fler borde göra detsamma i ung ålder! :)


Vad gjorde du för 1 år sedan:

För ett år sedan var jag mammaledig till en 6-månaders liten Elliot. Dagarna gick mest ut på att träffa andra härliga mammor som vi umgicks med, gå på babyrytmik och ta långa härliga promenader. Kommer ihåg att det var MYCKET snö så de där barnvagnspromenaderna var inte alltid så lätta! :)


Fem snacks du gillar:

* Naturchips (dill & gräddfil)
*Lösgodis
*Ostbågar
*Grönsaker att dippa
*Chocklad


Fem sånger du kan hela texten till:

* Veronica Maggio - Välkommen in
* Chris Medina - What are words
* Adele - Someone like you
* Takida - You learn
* Beyonce - If i were a boy


Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär:

*Utan tvekan; ge bort en del till mina föräldrar, syster och svärföräldrar!
* Betala av alla lån
* Renovera klart vårt hus
* Resa!!
*Köpa ny bil och måste också klämma in SHOPPA! ;)


Fem dåliga vanor:

* Överkonsumerar Extra starka halstabletter. Min tandläkare är inte så glad på mig ...
* Har NOLL tålamod med det mesta. På gott och ont! Vill helst att saker ska bli klara NU, helst igår! :)
* Är väldigt pigg och glad ( ja, låter lite präktigt kanske ...) men kan också vara väääldigt pessimistisk. Speciellt när det gäller mig själv och min hälsa exempelvis ...
* Äter alldeles för mycket godis
* Tjatar nog en del på min sambo om diverse saker som rör hushållet kan jag tänka ... ;)




Fem saker du gillar att göra:

* Umgås med min älskade lilla familj!
* Inreda och pyssla i hemmet
* Jobba!
* Dansa ( tränar dans)
* Umgås med våra fina vänner!


Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:

* Leopardkläder ( gillar det helt enkelt inte, men det är snyggt på andra)
* Herrskor ( är väl på mode för oss tjejer med)
* Jeans med typ strass på fickorna
* Är inte så glad för ljusrosa kläder
* Sån där "paperbag" kjol eller vad det nu heter!



Fem favoritleksaker:

Eum, känns som man kan tolka denna fråga på lite olika sätt! ;) Men har nog bara en leksak så det får bli den;

* Min iphone
* Om datorn räknas så får jag säga den med! ;)
* Kom på att min häftpistol som jag använder en del här hemma också kan räknas som en leksak kanske! :)





Jag utmanar följande bloggerskor:

Frida
Johanna
Zalina
Jenny
Oksana

2 kommentarer:

Zalina - Olivias mamma sa...

Håhå, då ska jag ta itu med detta sedan när jag kommer hem från arbetet.

Ha en bra dag! Kramis

In my house sa...

Tack för hälsningen,,,, det är superkul, å idag har vi gjort ultraljud,,, jag har en liten pojke i magen =)=)

Kram josse