lördag 18 februari 2012

Kalas-lördag

Pustar ut i soffan efter kalas för älsklingen som fyller 32 idag. Bjöd på Grekisk pyttipanna med fläskfilé, klyftpotatisar och ungnsbakade grönsaker. Till det kall sås och en god sallad med bland annat mozzarella som jag älskar! Blev gott och jag hoppas att alla blev nöjda och mätta. Efterrätten blev smulpaj med blåbär och riven choklad och till det vaniljglass. Kan i alla fall säga att JAG blev mätt! ;-) Hoppas att älsklingen är nöjd med sin dag, jag har mest stått i köket och förberett inför kvällen. Brukar bli så och man undrar alltid efteråt varför man stirrade och stressade så mycket med allt.

Hann även med lite melodifestivalstittande och måste säga att jag är chockad över att Björn Ranelid gick vidare! Vad hände där?? Han stod ju bara och babblade på om kärlek, sjöng inte och man hörde dessutom inte vad han sa. Nej, tycker det är helt sjukt faktiskt. Molly Sandén gillade jag inte heller så värst mycket, nej inte alls egentligen. Säger det igen, ingen slår Loreen i finalen! :)

Imorgon blir det mammaträff för mig och lilleman hemma hos Åse. Vi Hälleviks- mammor ska träffas och umgås, längtar! Och sen är det måndag igen, vart tog denna helgen vägen ...


Lite kassa mobilbilder på maten och på vår fina underbara unge! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maten ser supergod ut.. Man skulle inte kunna få receptet??? Vi ska ha kalas på lördag och detta hade passat perfekt. Please...

Martina sa...

Det ser jättegott ut! Skulle verkligen bli glad och väldigt tacksam om du ville lägga ut receptet! :) Tack för en fin blogg!