onsdag 22 februari 2012

Babbel

Lille gossen här hemma är förkyld. Har varit det mer eller mindre sen i måndags men har varit hos dagmamman då han inte haft feber. Idag har han dock varit mer hängig och man ser att han inte är helt hundra. Så tråkigt och man märker på honom att han inte är sitt vanliga, busiga jag. Imorgon blir jag hemma med honom och bara tar det lugnt. Han har även tagit sig för örat och jämrat sig lite men tror inte det är så farligt. Är väl inte helt otippat att man själv blir förkyld igen då man torkar hans lilla rinnande näsa stup i kvarten och han vill vara upp på en hela tiden. Men det är väl så det är när man är småbarnsmamma, sjukdomar tillhör väl vardagen nu!

Är så jäklans trött om kvällarna att jag knappt orkar hålla mig vaken efter åtta, gör det på ren vilja bara eftersom man vill fixa lite och röja upp efter att Elliot gått och lagt sig. Ett måste för mig då jag inte vill vakna upp till ett kaos nästkommande morgon, blir ju lätt en hel del att plocka upp här efter varje kväll som lilleman levt rövare! ;) Men det ska väl synas att det bor en liten kille i huset! Nej, nu har jag inget vettigt att skriva så det är väl lika bra att sluta.

Blåser såpbubblor med världens bästa moster "Emme".

Inga kommentarer: