fredag 3 februari 2012

Just you & me

Ikväll blev jag och älsklingen barnfria eftersom mina föräldrar gärna ville ha en liten övernattningsgäst. Var ett bra tag sen vi lämnade bort honom över natten, i september tror jag. Tycker egentligen inte om det och det har bara hänt då vi varit bortbjudna på bröllop eller någon större tillställning. Hur som så har vi aldrig bara varit hemma ensamma när Elliot sovit borta och haft kvalitetstid med varandra. Tror det är viktigt faktiskt emellanåt! :)

Dessutom ser jag fram emot att få sova en natt utan att någon sparkar en i ryggen/ sidan, fast känner jag mig själv rätt så kommer jag sakna det och ändå ha svårt att somna. ;)

Hoppas att sömnen ska bidra till att jag mår bättre med, fick pencellin i onsdags för bihåleinflammation men idag har jag fått ont i halsen! Jätteskumt eftersom jag går på antibiotika. Jag inbillar mig allt möjligt här hemma att jag har den ena hemska sjukdomen efter den andra eftersom medicinen inte biter på mig. Vet en som är g a n s k a trött på mig vid detta laget! Nej, nu ska jag fortsätta umgås med min man, Jägarna 2 ligger här och väntar! :)


Längtar redan till imorgon då jag får pussa på denna lilla godingen igen!

2 kommentarer:

Lina sa...

Hej Pernilla! Trist att du är sjuk igen. Olika antibiotika biter på olika saker och den du fått mot din bihåleinflammation kanske inte är verksam mot det onda i halsen. Men med största sannolikhet så är det virus du har i halsen och då biter inte någon antibiotika i vilket fall.

Jag förstår att du är orolig pga att du varit sjuk mycket sista tiden. Det är säkert inget du behöver oroa dig för, men för att sluta bekymra dig så gå till doktorn och berätta om dina tankar och be ta blodprover för att kolla av ditt immunförsvar.

Krya på dig!

Lina sa...

Jo visst tänker man det värsta. Jag är precis likadan :)
Tänk på att du omges av barn hela dagarna och de är ju riktiga smittspridare! Och du ser- blodproverna var ju bra! Så tänk nu positiva tankar och peppra din kropp med vitaminer och annat gott du tycker om! Sen är det ju så att visa perioder i livet så är man oftare sjuk och så. Så har nog de flesta det.